Chevrolet

Chrysler, Ford, Chevrolet, Cadillac, Buick, Dodge, Lincoln, Plymouth and others...

Chevrolet

Postod HEMI 426 » Pet Apr 10, 2009 8:20 pm

Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Chevrolet

Postod Talladega_500 » Pon Apr 13, 2009 1:15 am

1957 Chevrolet

Amerikanci imaju dugacku auto istoriju, 1950e godine igraju mozda najznacajniju ulogu. Dugacki automobili sa ogromnim V8 motorima i mnogo hroma su i dan danas u centru paznje, ali samo jedan od njih moze biti lider. U pitanju je 1957 Chevrolet koji je u poslednje 52 godine postao ikona i pojavio se u raznim filmovima, muzickim spotovima i igrackama, a postao je jedan od omiljenih klasicnih automobila za restoraciju i modifikacije. 1957 Chevrolet je bio dostupan u tri verzije, osnovnoj 150, srednjoj 210 i najluksuznijom i sportkom Bel Air. 210 je bio dostupan i Delray sedan verziji, a Bel Air i u Normad wagon sa dvoje vrata verziji, dostupan u verzijama za sest i devet putnika. Cetvrti model, poznat kao El Morocco, je bio limited model posebno pravljen kao kopija Cadillaca iz tog perioda. Tehnicki 1957 Chevy nije bio nista novo. Cuveni small block V8 motor se pojavio u prodaji 1955 godine i ujedno je bio prvi Chevroletov V8 motor jos od 1918 godine. Njegova velicina je bila 265 cid (4.3L), ali za 1957 godinu njegova velicina je povecana na 283 cid (4.6L). Ono sto je proslavilo 1957 Chevy je bio potpuno novi dizajn koji je imao sve karakteristike koje su krasile automobile iz tog perioda, ali bez preterivanja. General Motors je zeleo potpuno novi model, ali problemi sa proizvodnjom doveli su do toga da platforma opet bude deljena sa 1955 modelom. Dizajner Ed Cole je zeleo velike dizanerske promene sto je znacajno povecalo troskove proizvodnje kao i cenu automobila, koja se kretala izmedu $1,800 i $2,200. Mozda najznacajniji deo su bila zadnja svetla i rep koji su danas zastitni znak ovog automobila. Niska tezina sa mocnim V8 motorima je odmah privukla kupce, a automobil je poceo da dominira i na stazama. Jedan od razloga za veliku popularnost je bio izbor opcija, uglavnom da se automobil napravi udobniji i lukzusniji. Klima je postojala kao opcija, iako je retko narucivana, kao i automatski prozori i sedista. Najpopularnija opcija je svakako bila motor, velicine 283 cid (4.6L) sa standardnih 250 ks i opcionih 283 ks. 1957 godina je bila prva godina u kojoj je ponuden turbine automatski menjac, poznat kao Turboglide. Ovaj menjac je razvio Buick, ali ga nije koristio posto je imao jako poznati Dynaflow menjac. Medutim, zbog lose reputacija Turboglide nije bio popularna opcija i izbacen je iz upotrebe posle 1961 godine. Tri brzine manualni menjac je takode bio opcija mada postoje rumori da je odredeni broj modela napustio fabrike sa cetiri brzine manualnim menjacem iz Corvette. Medutim, i pored velike danasnje popularnosti 1957 Chevrolet u svoje vreme nije bio popularan koliko se General Motors nadao. Veliki rival Ford je prodao vise automobila od Chevroleta navedene 1957 godine (po prvi put od 1935 godine), ali danas 1957 Ford nije ni priblizno popularan kao 1957 Chevrolet. Tokom 1960ih i 1970ih godina 1957 Chevy je bio jako popularan kao koristen auto, a danas je jako cenjen. Cena originalnih modela dostizu i $100,000, a zbog lagane tezine i mnogo prostora ispod haube ovaj automobil je cesto restoriran za drag trkanje. 1957 Chevy je ujedno bio poslednji automobil iz tog perioda za takve svrhe posto je novi 1958 model bio dosta tezi.

Slika

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Chevrolet

Postod Jimmy » Sre Nov 30, 2011 11:44 pm

Chevrolet Builds 100-Millionth Small-Block

http://blogs.hotrod.com/chevrolet-build ... 17557.html
Korisnikov avatar
Jimmy
 
Postovi: 597
Pridružio se: Pon Dec 20, 2010 11:38 pm
Lokacija: Podgorica

Re: Chevrolet

Postod HEMI 426 » Čet Dec 01, 2011 3:37 am

Najprodavaniji SUS motor u istoriji sveta. Ugradjivao se u vozila svih vrsta, razne camce, masine, generatore i ko zna gde jos... Fantastican uspeh za koncepciju koja datira iz sredine 50tih... ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Chevrolet

Postod Predrag Trninic » Ned Feb 19, 2012 4:59 pm

I u neke muscle cars se ugradjivao
Korisnikov avatar
Predrag Trninic
 
Postovi: 123
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 7:17 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: 1986 Pontiac Firebird Trans AM 5.0 V8,skoro oldtajmer...

Re: Chevrolet

Postod Jimmy » Ned Feb 19, 2012 5:29 pm

Zezas ? ;)
Korisnikov avatar
Jimmy
 
Postovi: 597
Pridružio se: Pon Dec 20, 2010 11:38 pm
Lokacija: Podgorica

Re: Chevrolet

Postod Predrag Trninic » Ned Feb 19, 2012 7:45 pm

Nisam siguran 100%,ali mislim da jeste-
Korisnikov avatar
Predrag Trninic
 
Postovi: 123
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 7:17 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: 1986 Pontiac Firebird Trans AM 5.0 V8,skoro oldtajmer...

Re: Chevrolet

Postod Jimmy » Ned Feb 19, 2012 8:03 pm

Pa recimo za početak da se nalazi u tvom Trans Amu :D , pa nadalje
Korisnikov avatar
Jimmy
 
Postovi: 597
Pridružio se: Pon Dec 20, 2010 11:38 pm
Lokacija: Podgorica

Re: Chevrolet

Postod TRIO_driver » Ned Feb 19, 2012 11:04 pm

Na Kubi ih ima kao g...a u septickoj jami.. :)
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68


Povratak na Americka autoindustrija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju