Henry Ford II

Chrysler, Ford, Chevrolet, Cadillac, Buick, Dodge, Lincoln, Plymouth and others...

Henry Ford II

Postod Talladega_500 » Pon Jan 09, 2012 2:27 am

Ovih dana citam knjigu o biografiji Lee Iacocca (upravo sam zavrsio deo kada je dobio otkaz u Fordu) i dobar deo knjige Iacocca je posvetio svom nekadasnjem sefu u Fordu, Henry Ford II, pa sam zeleo da napisem par reci o tome.
Henry Ford II je bio sin Edsel Forda i unuk Henry Forda. Vodio je Ford od 1945 do 1980 godine.
O njemu sam u proslosti uvek imao lepo misljenje jer sam uvek smatrao da je on najzasluzniji sto je Ford preziveo posleratni period jer je kompanija je stvarno bila u govnima kada je preuzeo '45.
Medjutim, posle citanja onoga sta je Iacocca imao da kaze da racun njega vidim da su zasluge uvek imali drugi ljudi.
Pre svega, Ford je posle rata doveo grupu 10 mladih inzenjere koji su imali nadimak Whiz Kids. Oni jesu vratili kompaniju iz mrtvih, ali ih se Henry brzo resavao jednog po jednog. Razlog - Henry nije nikome dozvoljavao da u bilo kojoj meri ima ikakvog uticaja u upravljanju kompanije, sve je on radio.
Iacocca prica da Henry nikada nikoga nije otpustio zato sto je kompanija izgubila novac vec bi jednostavno otpustao ljude zato sto bi se ovi nasli u centru paznje. I nikada licno nikoga nije otpustio vec bi uvek drugima naredjivao da to uradi.
Iacocca prica o periodu ranih 1970ih kada je pod svaku cenu zeleo novu liniju ekonomicnih Fordova sa prednjom vucom. Neki od tih Fordova je licno Iacocca uradio (Fiesta recimo), ali Henry nije dozvoljavao da se prodaju u Americi jer je profit bio nizak na njima. Iacocca je takodje imao spremljen ugovor sa Hondom po kojima bi Honda isporucivala Fordu kompletne motore i menjace za samo $750 koji bi zatim ugradjivani u malim autima. Henry je odbio tu ideju uz pricu da Japanski motor nikad se nece naci pod haubom auta koji nosi istu oznaku kao njegovo ime. Dok ovo mozda i ima smisla za coveka koji se borio u 2. svetskom ratu, Ford je jos tokom ranih 1970ih prodavao Mazde pod Fordovom oznakom.
Iacocca je jos pocetkom ranih 1970ih zeleo aute kao sto su Escort i Tempo, oba sa 4-cyl motorima i prednjom vucom, koji su se pojavili u prodaji tek pocetkom 1980ih godina - jedno 10 godina kasno.
Iacocca prica koja je panika vladala u Fordu tokom sredine 1970ih godina kada su GM i Chrysler uveliko radili na autima sa prednjom vucom, a Ford nije imao nista da ponudi.
Henry je generalno mrzeo crnce i strance osim jedne nacije - Italijana, a to je zato sto mu je zena bila Italijanka. Medjutim, kada se razveo od te zene sredinom 1970ih godina onda je najvise zamrzeo Italijane, a Iacocca je bio porekom Italijan. Tada Henry pocinje imati ozbiljne zdrastvene probleme i bojao se da ako umre da ce Italijan (Iacocca je tada bio 2. najbitniji covek u Fordu) preuzeti kontrolu kompanije.
I Iacocca prica sta mu je Henry sve radio da ga natera da da otkaz - prisluskivao mu je telefone, imao detektive koji su ga pratili, 2 puta mu nazadovao poziciju, smanjivao budzet za buduce modele, i na kraju kada nista od toga nije uspelo - dao mu otkaz uz pricu "Nekada nekoga jednostavno ne volis" iako je Ford te godine napravio $2 milijarde profita. Uz Iacoccu je otpusten i Hal Sperlich koji je bio uz Ford jos od ranih 1960ih godina i radio sa Iacoccom na svim projektima. Iacocca kaze da poslednje reci koje je rekao Henryu su bile "Ove godine sam ti napravio $2 milijarde profita, sto nikada vise neces videti jer ne znas kako firma funkcionise niti znas kako smo mi uopste napravili te pare". I bio je u pravu. Ford je pocetkom 1980ih umalo bankrotirao, spasio ga je Taurus, ali do smrti Henrya (1987 godine) nikada vise nisu napravili te pare.
Iacocca kaze da iako je bio ljut znao je da jedini nacin na koji moze poniziti Henrya za sve sto mu je uradio je posao u Chrysleru. Sve one ideje koje je Henry odbijao u Fordu je Iacocca posle sproveo u Chrysleru (K-Cars, Minivans) i Chrysler je narednih 20-25 godina poslovao daleko bolje od Forda, sve do cele price sa Daimleru.

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Povratak na Americka autoindustrija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost