Mazdin Wankelov motor

Toyota, Mazda, Subaru, Honda, Suzuki soshite tanin...

Mazdin Wankelov motor

Postod stalker92 » Pon Nov 16, 2009 10:57 pm

MAZDA SPIRIT
Driving means expressing yourself, being excited, feeling free. We make cars that let you experience this!
I na samom početku mali video koji prikazuje kako je nastao pojam i funkcija samog motora:
http://www.mazda.com/mazdaspirit/rotary/asx/re_all_512-en.asx

Pošto sama pomisao kada se izgovori Mazda asocira na Wankel-ov motor, rešili sam da obradimo tu temu od samog početka, ne samo primene tog motora kod Mazde već i šire...
Za Wankel-ov motor može se reći da je bio Mazdin pokretač kroz godine i dokaz da se sve može, samo, ako se uloži dosta rada i istraje u nečemu!

Hronika Wankel-ovog motora (iako se on tek kasnije, kod nas, pojavljuje pod tim imenom):

1558 - Ramelli izmislio prvu vodenu pumpu koja je imala "rotary type" klip
1636 - Pappenheim izmislio "gear type" pumpu
1769 - James Watt izmislio prvu parnu mašinu koja je imala "rotary type" klipove
1799 - Murdock izmislio isto tako parnjaču kao i James Watt, ali i uspeo da proizvede energiju
1901 - Cooley isto tako izmislio parnjaču gde i spoljni i unutrašnji klipovi rotiraju
1908 - Umpleby usavršio Cooley-jevu mašinu i pretvorio je u motor sa unutrašnjim sagorevanjem
1923 - Wallinder, Skoog i Lundby(šta bi svet bez Šveđana) proglasili zajedničko istraživanje na polju motora sa unutrašnjim sagorevanjem čiji su rotori imali pet krakova
1938 - Sensaud de Lavou nastavio dalja istraživanja
1951 - Wankel sarađuje sa NSU da bi promovisao svoj motor i svoja istraživanja
1957 - Wankel/NSU proizvode prototip pod šifrom DKM
1958 - Wankel/NSU proizvode novi prototip pod šifrom KKM
1959, jul - Wankel kompletira prototip KKM 250
1960, januar - Wankel/NSU testiraju svoj motor otvoreno pred novinarima i ostalima
1961, jul - Mazda potpisuje tehnički ugovor sa NSU i Wankel-om o korišćenju patenta...
Novembar - Mazda konstruiše svoj prototip Wankel-ovog motora i odavde počinje njegova istorija kod jednog automobilskog brenda koji je ostao veran tom motoru kroz sve ove godine...

Slika

1963, april - Mazda osniva odeljenje za razvoj Wankel motora
1964, septembar - prototip sportskog automobila sa Wankel-ovim motorom je prikazan na Tokijskom auto sajmu
1967, maj - Mazda objavljuje da je usavršila Wankel-ov motor i izbacuje model Cosmo za domaće tržište (Japan)

Slika

1968, jul - Familia sportski kupe je predstavljen

Slika

1969, septembar - Mazda počinje izvoz automobila pogonjenih Wankel-ovim motorom u Australiju i Tajland
1969, oktobar - Luce sportski kupe (prednji pogon) je predstavljen. Mazdin Wankel-ov motor prolazi test izduvnih gasova (emission test), time je spreman za izvoz u USA.

Slika

1970, april - Mazda dobija nagradu od Japanskog udruženja za promociju mehaničkog inžinjerstva zbog komercijalizacije Wankel-ovog motora

1970, maj - Izvoz Mazdinih modela sa Wankel-ovim motorom kreće u Evropu (Švajcarska), model Capela Rotary je predstavljen

Slika

1970, jun - Otpočinje izvoz u Ameriku
1970, decembar - Kumulativna produkcija dostiže brojku od 100.000 primeraka
1971, septembar - Savannah Rotary predstavljen

Slika

1971, oktobar - Capela G, prvi model sa Wankel motorom i automatskim menjačem je predstavljen. Kumulativna produkcija dostiže brojku od 200.000 primeraka.
1972, januar - Capela Rotary završava rutu dugu 100.000km koja se protezala kroz 11 evropskih zemalja sa potpuno zapečaćenim motorom...
1972, novembar - Prvi serijski auto sa potpunom kontrolom emisíonih gasova - Luce Rotary je predstavljen
1973, februar - Mazdini Wankel motori prolaze Američki emisione testove
1973, maj - Luce AP je prvi model koji je dobio mogućnost smanjenja poreza zbog manjeg zagađivanja vazduha
1973, jun - Kumulativna proizvodnja Wankel motora je dostigla brojku od 500.000
1973, decembar - Luce AP Grand Turismo sa 13B motorom je predstavljen

Slika

1974, jul - Parkway Rotary (minibus sa Wankel motorom)

Slika

1975 - Road Pacer predstavljen

Slika
1975, oktobar - Cosmo AP predstavljen sa motorom koji izbacuje manje štetnih gasova i sa 40 % manjom potrošnjom

Slika
1977 - Predstavljena dva modela: Cosmo L Landau i Luce Legato
1978, mart - Savannah RX7 predstavljena

Slika

Počinje zlatna era Mazdinog modela pod oznakom RX7
1975, novembar - Kumulativna proizvodnja auta sa Wankel-ovim motorom dostiže cifru od 1.000.000 primeraka
1981 - Nov motor je predstavljen za modele Cosmo i Luce

Slika
1982, avgust - Prvi Wankel-ov motor sa turbinom je dodat u modele Luce i Cosmo (929 serija)
1985, oktobar - Izbačen je redizajnirani RX7 model

Slika
1986, april - Kumulativna proizvodnja modela sa Wankel motorom dostiže cifru od 1.500.000 primeraka
1986, septembar - Redizajn modela Luce

Slika

1990, april - Eunos Cosmo debituje sa svojim, u svetu prvim, Wankel motorom sa tri rotora

Slika



Tekst preuzet sa foruma Mazda Kluba Srbija.
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod Trailblazer » Pon Nov 16, 2009 11:40 pm

Jao, kako su lepi... Road Pacer i Savannah Rottary... Zlo.

ODuvek mi se svidjao sam koncept Wankela... Ima li ovih lepotana (da nisu MX-ice i NSU Ro-80) kod nas? Pogotovo ova 2 gorenavedena...
Die Deutschmaschine lebt.
Korisnikov avatar
Trailblazer
 
Postovi: 355
Pridružio se: Pet Maj 15, 2009 4:53 pm

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod HEMI 426 » Pon Nov 16, 2009 11:49 pm

Kod nas se prodavala Familia sa wankelom, nemam podatak koliko ih je prodato i to je samo bio dodatak prodaji Mazde 1500 i 1200. Ono sto je interesantno jeste da su domaci trkaci ( Pera Dzo ) vozili za Mazdin fabricki tim te Wankele. Upoznao sam njegovog suvozaca pre jedno dve godine i pricao mi je dosta o tuningu tih motora i izdrzljivosti ali nisam nikad video slike sa trka.



Meni je interesantan zaboravljeni Mazdin pokusaj malog pick upa sa Wankelom!?

Slika

Jako bi voleo da vidim kako se taj motor bez imalo o.momenta nosi sa recimo 500 kg tereta nazad... ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod Talladega_500 » Uto Nov 17, 2009 3:20 am

Jedini problem Wankela je sto motor rikne na 70,000 milja ...

Poznavao sam nekoliko ljudi koji su imali RX-7 iz 1980ih. Nijedna nije presla ni 50,000 milja bez vecih problema. Do 80,000 milja su bile na otpadima.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod HEMI 426 » Uto Nov 17, 2009 9:50 pm

Ma i manje. Mislim da je radni vek motora kod Ro80 bio nekih 40 000 km...
Recimo, skoro sve Mazde RX7 ( prve generacije ) koje sam vidjao su dobile Audijeve cetvrtake, kazu da pase bez problema...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod djape1977 » Pon Nov 23, 2009 11:45 am

koliko sam citao, mazda je za poslednju generaciju rx7 davala 200.000km garancije na motor. izgleda da su resili problem trajnosti.

takodje, rusi su prckali sa vankelima, ubacivali su ih u lade, volge, cak i helikoptere.
http://cp_www.tripod.com/rotary/pg07.htm

btw, imao sam priliku da pre 10tak godina provozam prvu generaciju rx7. luda stvarcica. taman kad pomislis po zvuku da je vreme za saltanje u sledecu brzinu, ona tek tad pocinje da vuce. odlican sportski auto, lezi perfektno
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod buboljubac » Uto Dec 08, 2009 12:58 am

kod nas se prodavao kupe rx4 sa wankelovim motorom i do skora ih je bilo dve u beogradu, ja sam imao obicnu 1200 sa troje vrata a sad znam da se ista prodaje za 250 eura sa motorom savrsenim-ex majstor moga dede bivsi vlasnik
Korisnikov avatar
buboljubac
 
Postovi: 2
Pridružio se: Pon Dec 07, 2009 7:54 pm

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod Vocko » Pon Jan 11, 2010 5:38 pm

Ako moze da se promeni lokacija odakle je preuzet tekst, posto je on vezan za Mazda klub Srbija. Bio bih veoma zahvalan! Evo i originalnog linka.

Hvala!


btw RX-4 je bio model koji se najvise prodavao na trzistima sa RHD (Japan, Australija i Engleska). U Australiji je i dan danas popularan za tjuniranje.
Slika
Korisnikov avatar
Vocko
 
Postovi: 30
Pridružio se: Uto Jul 07, 2009 11:16 am

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod HEMI 426 » Uto Mar 29, 2011 12:20 pm

Lep Mazdin edukacioni video iz 60tih...sve sto ste hteli da znate o Wankelu a niste imali koga da pitate... :D



Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod Laki021 » Sub Sep 03, 2011 2:27 am

Rok upotrebe u proseku 25.000Km... provereno, nedavno sam bio u Grand M-ovom servisu u Novom Sadu gde sam se baš ispričao sa šefom servisa na tu temu, trenutno imaju dva zamenjena vankel motora iz nove osmice, jedan je pukao na 15.000 a drugi na 40.000Km, ko mi ne veruje neka ode u servis i svako iz servisa će mu potvrditi ovu priču...motori stoje u metalnoj baraci iza servisa u drvenim kutijama.

Na grbavici ima jedna stara crvena sedmica, mislim da je ispunila uslove za ovaj forum... njoj je originalni motor zamenjen audijevim petakom još pre 20 godina, pre transplantacije je ležala u garaži dok se gazda nije pomirio sa tim da mu se ne isplati naručivati novi preskupi i prenepouzdani vankel.

Lepo koncipirana ideja koje su se i Nemci odrekli... na vreme
;)
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod TRIO_driver » Sub Sep 03, 2011 9:17 am

Vidi, ja znam jako dobro pricu oko Grand M i tih RX-8, u jednom trenutku je bilo sve 4 novosadske...Nije ti sigurno rekao da je, umesto u garanciji da zamene motor, naplatili kupcu 50% vrednosti motora, sto je 2500 evra?

Nije ti verovatno ni rekao da niko tom vlasniku nije objasnio kako se pravilno vozi WANKEL?

Imam druga Mazdasa koji vozi Xedox-9 i RX-8, da vidis njegov dnevnik kako vozi i odrzava RX-8, onda bi video da je to pouzdan auto, ako znas kako da ga odrzavas.

Priznajem da nije za svakog, nije zvaka za seljaka, googlaj Re Amemiya, i slicno, pa ces videti za sta je Wankel sposoban.

To sto kod nas nigde blize od Beca ne mozes da uradis reparaciju Wankel motora je samo zato sto ih nema, nikom se ne isplati da ima specijalni alat, niti vlasnici mogu da pristanu da se generalna radi regularno na 100.000 km.
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod Laki021 » Sub Sep 03, 2011 11:00 am

Nemac ga se odrekao... na vreme ;)

E sad, kako se vozi vankel ja nisam primetio razliku, do duše nisam lično upravljao ali sam se vozio u jednoj osmici, vidim da auto ima volan, kvačilo i kočnicu, e sad kako se vozi a da ne rikne zaista ne znam, elem zar ne bi trebao da je vankel izdržljiviji s obzirom da ne pretvara pravolinijsku putanju klipa u obrtni momenat kao kod klasičnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem?

Malo mi je nelogično, malo kubika, mnogo snage, potrošnja mu je u podnošljivim granicama, nema rasipanja energije pri pretvaranju u obrtni momenat kao kod klasičnih motora... i pored svega toga Nemci su stavili tačku na njegovu budućnost, ili je neekonomičan ili je nepouzdan, a možda Japanci ne znaju da ga naprave iako je teorijski svršen...

Japanski motori u opšte su savršene mašine, Japanci su perfekcionisti, međutim nabrojte mi jednu jedinu stvar koju su oni izmislili ili bar inoviralli... nosilac progresa u auto industriji je zapad, Japan štanca ono što Nemac izmisli, slično Kini samo naprednije :clap:

Zaista ne znam gde se to vankel proslavio, prosvetli me i objasni mi kako je to budućnost auto industrije... bez ljutnje. ;)
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod HEMI 426 » Sub Sep 03, 2011 11:31 am

Wankel jeste kontraverzan motor, teorijski savrsen ali problematican u praksi, medjutim, ako bi se u njega ulozio veliki trud i sredstva, problemi bi se izgladili i on bi mogao da potpuno potisne klasicne motore. Ipak, niko to ne radi jer im se ne isplati a Wankel ima jos jednu manu ( bar iz ugla proizvodjaca ) a to je da se lako moze servisirati i kad klip rikne, moze ga zameniti malo ambiciozniji vlasnik sa detaljnim user manualom i to na parkingu ispred zgrade.


Sto se tice proslavljenosti Wankela, siguran sam da ce Trio znati mnogo vise od mene ali prva stvar koja mi pada na pamet kad cujem "Wankel" i "slava" je ovo:


Slika

Mazda 787 pobednik Le Mansa 1990 godine, velik uspeh za odbacen motor i koncepciju...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod kiki243 » Sub Sep 03, 2011 11:40 am

....a jel znate za ovo
Slika
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod HEMI 426 » Sub Sep 03, 2011 11:56 am

U tekstu se spominje da je motor za vojnu upotrebu i za kamione, sto malo nema smisla. Vojnim kamionima treba obrtni moment a ne obrtaji ili snaga a Wankel je na tom polju slab. Sa druge strane, ako su razmatrali Wankel kao neki avionski motor onda ima smisla, slicno Rusima koji koriste Wankel u helikopterima.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod kiki243 » Sub Sep 03, 2011 12:21 pm

Mazdin plan da smanji prosečnu potrošnju svoje game motora za 30% do 2015. godine bi trebalo već od 2011. godine da bude bliži ostvarenju, kada će ovaj proizvođač osvežiti gamu motora sa novim, efikasnijim i ekološkijim.

Mazda intezivno radi na razvoju game četvorocilindričnih i Vankel motora, koji bi trebali da imaju daleko manju prosečnu potrošnju. Direktor odeljenja za razvoj i istraživanje, Seita Kanai, je izjavio da trenutno najpopularniji motor ovog proizvođača - 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac.Mazdin plan smanjenja potrošnje od 30% kompletne game motora ne uključuje uštede pomoću start&stop sistema, regenrativnog kočenja ili hibridnih pogona. Kanai je potvrdio da Mazda radi na hibridnim rešenjima, ali je razvojno odeljenje skoncentrisano na unapređenje SUS i Vankel motora.

Kanai je najavio da će naredna generacija Vankel motora imati zapreminu od 1,6l, a očekivanja su da nova generacija bude i za više od 30% štedljivija uz istovremeno manju težinu agregata.


Nova generacija Vankela – Renesis 16X
Mazda je u znak 40-godišnjice Vankel motora razvila novi rotacioni motor pod nazivom 16X. Oznaka direktno naznačava radnu zapreminu motora – 1600ccm (800ccm x 2 komore) što bi trebalo da omogući više obrtnog momenta, i više snage u svim režimima rada. Pored povećanja zapremine, Mazda na novoj generaciji Renesis motora ima unapređenu konstrukciju kućišta rotora, koji će predstavljati najnoviju evoluciju sledeći modele motora 10A (491cc x 2) iz 1967, 13A (655cc x 2), 12A (573cc x 2) i aktuelnog 13B (654cc x 2).

Slika
Pored toga, nova generacija Renesis motora će biti prvi Vankel motor, koji će korisiti direktno ubrzgavanje goriva. Rešenje je nastalo na osnovu sistema ubrizgavanja hidrogena kod hidrogen Renesis motora, a daljim modifikacijama ovaj sistem će omogućiti da se postigne optimalna količina i smesa goriva unutar cilindara. Direktno ubrizgavanje će, kao i kod klasičnih motora, omogućiti da motor proizvodi više obrtnog momenta, manju potrošnju i smanjenje štetnih emisija.
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod Laki021 » Sub Sep 03, 2011 4:41 pm

U svim savremenim vojnim helikopterima se koriste turbofenski motori... to su klasični avio motori tzv. mlazni motori samo što potisak gura turbinu rotora... nema to veze sa vankelom :lol:

**Interesantno ne vezano za temu, turbofenski motor se koristi i za pogon američkog krša zvanog A1M1 Abrams... a koliki mu je vek eksploatacije znaju samo Amerikanci, šta ko radi Dženeral Dajnamiks menja motore na Abramsima... ne postoji filter koji će spasiti lopatice turbofenskog motora :D
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod djape1977 » Sub Sep 03, 2011 4:50 pm

gresis sinko, bilo je i helikoptera sa wankelima kao i snowmobila, ekranoplana itd
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod Laki021 » Sub Sep 03, 2011 4:58 pm

"Bilo"... ali više ne biva, nisam parti brejker samo tvrdim da je stvar davno prevaziđena, možda primenom savremenih tehničkih rešenja ali prvenstveno boljih materijala vankel ponovo zaživi ali trenutno on je više istorija ili puka želja pojedinaca da poseduju nešto ekstraordinarno...

Motori imaju odlične performanse i relativno su jednostavni jer imaju gotovo dva puta manji broj delova ali su isto tako kratkog veka i prilično veliki potrošači, možda se nešto u budućnosti promeni mada sumnjam jer geneza klasičnih motora ide uporedo sa genezom vankela i uvek su za korak ispred... mislim da konstruktori ipak znaju mnogo više od nas?
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod djape1977 » Sub Sep 03, 2011 9:45 pm

uglavnom si u pravu tim pre sto su SUS motori na putu dinosaurusa. dozivecemo za deceniju najdalje potpuni prestanak proizvodnje bilo cega sto trosi naftu u bilo kom obliku
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod kiki243 » Ned Sep 04, 2011 5:40 am

....imao sam priliku samo jednom u zivotu da provozam auto sa ovim motorom i najblaze receno odusevio se kako to ide.Razlike u samoj vožnji u odnosu na klasične motore nema. Može se primetiti da se motor čuje drugačije i da radi na većem broju obrtaja u odnosu na klasične.Necu puno da se pravim pametan ali po mom nekom skromnom misljenju-mislim da iz cisto ekonomskih razloga ,ovi motori nisu nasli siru primenu i doterivanje do savrsenstva jel bi u jednom momentu potisnuli ove druge motore na koima se bazira celokupna svetska auto industrija.To se nikome ne bi isplatilo pa su s'toga stalno izmisljali neke razloge kako bi obstruisali razvoj Wankela.Uprava mazde (nije hebala zivu silu) pa je svoj razvojni centar i dalje usredsredila na na to,ali kako se takvi projekti finansiraju iz njihove kasice(bez donacija) onda je to sve islo malo sporije-sto je i logocno.Inace osnovni problem za dugovecniju upotrbu ovog motora je bio izbor materijala na uglovima rotora, koji se zbog svoje mekoce u to doba 70' vrlo brzo trosio sto je dovodilo da pada kompresije i snage motora. Tako da je model NSU Ro-80 bio prilicno neuspesan iako revolucionaran. Kasnije je Mazda preuzela proizvodnju i upotrebom boljih materijala podigla prag upotrebljivosti ovog motora ali je i dalje ovaj motor veci potrosac u odnosu na klipni motor.Potrosnja je bila logicna (veca)kada su iz 425 ccm izvlacili preko 75 KS bez teskoca....
Ono sto je evidentno,Wankelov motor se nasao u senci u odnosu na klipni i tu nema puno price.
Zahvaljujucu Trio-vim smernicama uspeo sam da dodjem do jednog jako interesantnog klipa.Ljubitelji mehanike ce sigurno uzivati.Pogledaj te:

Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod Laki021 » Ned Sep 04, 2011 1:25 pm

Bolji ali nije prošao, zbog teorije zavere ili čega već... prvi put čujem da je "bolje" rešenje odbačeno u korist goreg rešenja??? :roll:

Narode, pa jedan Mercedes se odrekao Vankelovog motora, a to što se Mazda bakće sa njim zalud 40 godina u domenu je Marfijevog zakona... :crazy:

Lepo zvuči, brzo vrti, puno troši i često se kvari... čovek mora biti mazohista pa da mu se ovo svidi? :clap:

I gde je sada Mazda, pod dirigentskom palicom Forda, a profit od igrarije sa Vankelom je strogo čuvana i bolna tajna.


Genijalno, ali... http://www.youtube.com/watch?v=KY_fFWQ9v64
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod kiki243 » Ned Sep 04, 2011 1:43 pm

Laki021 je napisao:Bolji ali nije prošao, zbog teorije zavere ili čega već... prvi put čujem da je "bolje" rešenje odbačeno u korist goreg rešenja??? :roll:

Ako nas 100 imamo SVE posveceno proizvodnji bombona a ti izmislis cokoladu i svi znamo da cemo nas 100 bankrotirati ako cokolada dodje do decijih usta, onda je prirodno da cemo te skloniti(na nacin naj bezbolniji)

Narode, pa jedan Mercedes se odrekao Vankelovog motora, a to što se Mazda bakće sa njim zalud 40 godina u domenu je Marfijevog zakona... :crazy:

...verovatno kada bi imao priliku da porazgovaras na ovu temu sa nekim iz Mazdinog istrazivackog centra,odgovor bi bio mnogo interesantniji nego moj

Lepo zvuči, brzo vrti, puno troši i često se kvari... čovek mora biti mazohista pa da mu se ovo svidi? :clap:

Citave reke ljudi(mazohista) okupljeni po razlicitim klubovima u svetu....

I gde je sada Mazda, pod dirigentskom palicom Forda, a profit od igrarije sa Vankelom je strogo čuvana i bolna tajna.

Mazda je tamo gde je i bila do sad,a dirigentske palice se smenjuju u zavisnosti koja se muzika slusa.Moras prvo da mi obrazlozis(argumentovano) ko finansira Ford,da bi mogli dalje.....
A profit od vankela je tajna iz prostog razloga sto nesto vredi i znaci pa stoga je logicno da se cuva u tajnosti
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod Laki021 » Ned Sep 04, 2011 1:53 pm

Vankeli su ugrađivani i u motocikle, koliko znam Suzuki i Norton su eksperimentisali sa Vankelovim motorom, Suzuki ga je izbacio... Norton je propao.

Automobil sa Vankelovim motorom možete videti na cesti jednom godišnje i to ako prolazite ulicom u kojoj se nalazi servis za te motore, a onaj ko ima želju da ga vidi moraće da ode u muzej ili da gugla po internetu.... toliko o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti Vankelovih motora ;)

Ponoviću još jednom, lepo osmišljen motor, više mana nego vrlina potisnulo ga je u drugi plan...

Industrijski progres voli šampione, drugoplasirani ne dobija ništa. :thumbup:
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)

Re: Mazdin Wankelov motor

Postod kiki243 » Ned Sep 04, 2011 1:57 pm

Ha ha ha -dobro kad kazes........
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Sledeća

Povratak na Japanska autoindustrija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron