Mazda 110S Cosmo Sport (1967-1972)

Toyota, Mazda, Subaru, Honda, Suzuki soshite tanin...

Mazda 110S Cosmo Sport (1967-1972)

Postod HEMI 426 » Čet Feb 10, 2011 3:10 pm

Slika



Rotacioni motor genijalnog dr. Wankela već bi odavno pao u zaborav da se njegovim razvojem uporno nije bavila Mazda. Mazdina "RX-obitelj" poznata je po tom posebnom motoru već nekoliko zadnjih desetljeća, a sve je počelo još 1961 godine kada je nakon dosta "natezanja" od NSU-a dobivena, odnosno kupljena licenca na taj tada itekako čudesan rotacioni motor.
Bez obzira na genijalnost Wankelovog motora (mali obujam - velika snaga, miran rad), zbog čega su i mnogi drugi proizvođači kupili licencu, gotovo svi stručnjaci su zbog velikih nedostataka (kratak vijek rotacionog klipa, visoka potrošnja goriva i ulja) predvidjeli brzi kraj za njega. Svi osim Tsunejija Matsude, tadašnjeg predsjednika Mazde. On je u rotacionom motoru vidio priliku koja bi Mazdi dala posebnu poziciju u automobilskoj industriji, koja bi Mazdu izdvojila od ostalih proizvođača. Vodeću ulogu za razvoj motora dao je Kenichiju Yamamotu, inženjeru koji je na početku bio dosta skeptičan oko tog projekta. Upotrebom izdržljivijih materijala, te dodavanjem druge komore i još jedne sviječice uočeno je bitno poboljšanje u odnosu na njemačke izvedbe rotacionog motora što je Yamamotu pokazalo da u takvom motoru možda i ima budućnosti. Danas su svi jednoglasni da je upravo Yamamoto zaslužan što Wankelov motor živi i danas, a to dodatno pokazuje i njegov nadimak - Mr. Rotary.
Tako poseban motor zaslužio je i posebno "odijelo". Prvo su dva prototipa atraktivnog kupea predstavljena 1963 godine na tokijskom salonu, od kojih je jednog, kako bi pokazao da je to "čudo" spremno za ceste sam Matsuda vozio od sjedišta u Hiroshimi do Tokija i nazad, da bi na istom salonu sljedeće godine stigao i prototip u predserijskoj izvedbi.
Zašiljeni prednji dio nastavljao se elegantno po boku sve do dugačkog zadnjeg prevjesa u atraktivnom raketa-stilu. Kromirani branici su se odlično uklapali, a kao dodatan znak elegancije pokazao se i interijer inspiriran cijenjenim britanskim sportskim "plemenitašima".
Moderan dizajn i poseban motor privukli su pažnju diljem svijeta, ali automobil je mogao, odnosno morao biti prodavan samo na japanskom tržištu. Naime, to je bio jedan od važnijih uvjeta kojeg su zahtijevali u NSU-u pri prodaji licence Japancima.
Početkom 1965 godine 64 potpuno dorađena prototipa prodano je Mazdinim dilerima kako bi se novi motor konačno dokazao na terenu. Nakon ukupno 375 tisuća prikupljenih kilometara bez mehaničkih kvarova na motorima (prosjek po motoru niti 6.000 km!!) "rotary-mazda" dobiva zeleno svijetlo.


Slika
Slika


Proizvodnja počinje u svibnju 1967 godine, a automobil dobiva konačan naziv - Mazda Cosmo 110S. Motor je od tek 982 kubična cm. razvijao čak 110 KS što je uz odličan ovjes atraktivnom kupeu od nekih 970 kilograma pružalo vrlo dobra vozna svojstva.
Nakon 14 mjeseci i 343 proizvedenih kupea dolazi do blagog dotjerivanja koje je izmedu ostaloga (dodana peta brzina, bolje kočnice, klima kao opcija, nešto veći međuosovinski razmak,...) donijelo i 18 KS više (ukupno 128 pri visokih 7.000 o/min). Svoju posebnost Cosmo je i naplaćivao. 4.400 dolara tada je bila dosta velika svota novaca, ali još uvijek za trećinu manja od one koju se trebalo odvojiti za Toyotu 2000 GT.

Slika
Slika


Kako potražnja nije bila velika, produkcija je tekla sasvim "opušteno" što je značilo ručni rad, pa tako i vrlo dobru kvalitetu. Ipak, ono najbitnije - novac - nije dolazio u dovoljnim količinama i samo je bilo pitanje vremena kada će proizvodnja potpuno stati. To se desilo 1972 godine kada je ukupan broj proizvedenih stao na ukupno 1.519 komada. Bez obzira što se ta brojka ne može nazvati nekim komercijalnim uspjehom, Cosmo je uz pobjedu nad NSU-om označio i početak ere rotacionih motora u Mazdi. Iako Cosmo nije dobio dostojnog nasljednika, za njim su uslijedile nove Mazde sa rotacionim motorima (RX-serija) koje su kroz desetljeća tu japansku firmu učinile na neki nacin unikatnom, baš kako je u to Tsuneji Matsuda i vjerovao prije više od 40 godina.
Cosmo danas predstavlja jednog od najcijenjenijih japanskih klasika.


Slika
Slika


Posljednji Cosmo Mazda Cosmo je za japansko tržište "oživljavana" i kasnijih godina u novim generacijama koje su u biti bile kupe izvedbe postojećih limuzina, pa tako niti jedna ni izbliza nije imala karizmu prve serije. Posljednja serija proizvodila se od 1990 do 1996 godine, motori su razvijali 230 KS (dvokomorni motor) i 280 KS (trokomorni) pri 6.500 o/min.

Slika
Slika





Izvor: autoklasika.net
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazda 110S Cosmo Sport (1967-1972)

Postod dmj » Sub Feb 12, 2011 2:39 pm

Prekrasan automobil, fascinantna priča. Nažalost nikada ga nisam imao prilike vidjeti uživo, pa ne znam bi li to napravilo onaj dodatni "klik", kao u slučaju Toyote 2000 GT, koja mi je bila prekrasan automobil na slikama, da bih uživo shvatio da je još mnogo, mnogo više od toga...
Korisnikov avatar
dmj
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sub Jan 29, 2011 6:42 pm
Oldtajmer: Nekoliko tisuća malih modela

Re: Mazda 110S Cosmo Sport (1967-1972)

Postod TRIO_driver » Sre Apr 13, 2011 11:09 am

Covek iz Grcke, sa kojim sam bio u kontaktu za 1500 moju, ljubitelj starih Mazdi, javio je da je stigla prva Cosmo u Grcku, na grcke table, slike su pre shippinga iz Japana, crna Cosmo je u pitanju, sad vlasnik hoce da nadje original felne, jer zeli autenticnost..

Slika

Slika

Slika

Slika
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Mazda 110S Cosmo Sport (1967-1972)

Postod HEMI 426 » Sre Apr 13, 2011 12:54 pm

Te felne na sivoj su predpostavljam original?
Jako lice na one na tvojoj Mazdi 1500. Da li je moguce da su isti tockovi, mozda razlika u dimenzijama?

Slika

Ovde imaju ratkapne ali cini mi se da su isti.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazda 110S Cosmo Sport (1967-1972)

Postod HEMI 426 » Sre Apr 13, 2011 1:05 pm

Neka se menja sa tobom za te divne wolfrace felne Ili neka se obrati ovom liku, kapiram da on ima negde set originalnih tockova.... :D




Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazda 110S Cosmo Sport (1967-1972)

Postod bzuva » Sre Apr 13, 2011 3:04 pm

Samo da nije radioaktivan auto i sve moze :D
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Mazda 110S Cosmo Sport (1967-1972)

Postod TRIO_driver » Sre Apr 13, 2011 4:03 pm

Lice jako, PCD je isti, 4x120, jedina razlika je sto 1500 ima 14" stock, a Cosmo 15" celicne stock, i to dosta retke, 14" ces naci mnogo lakse, 15" je nemoguca misija skoro...

Sta reci, kad je vlasnik dao javni oglas da kupuje do 1000 evra set od org. sve cetiri 15"...
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Mazda 110S Cosmo Sport (1967-1972)

Postod Laki021 » Pon Sep 05, 2011 12:01 am

:thumbup:

Prelep automobil, izuzetno futuristički enterijer za to godište, pozavideli bi mu i 15 godina mlađi automobili.
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)


Povratak na Japanska autoindustrija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost