od vranac » Uto Avg 23, 2011 10:50 am
Subaru 360 je bio prvi automobil masovne proizvodnje koje Fuji Heavi Industries "Subaru podele. Broj inovativnih funkcija je korišćen za dizajn veoma malog i jeftinog auto za rešavanje planova vlade da proizvedu mala "narodna kola" sa motorom koji nije veći od 360cc kada većina u Japanu nije mogula da priušti kola. Veličina tela i kapacitet motora bili su dizajnirani da odgovaraju Kei automobilima u Japanu regulacije. U Japanu Nazvan "Ladibug" , to je bio jedan od najpopularnijih automobila u Japanu, a među najmanjim automobila na svetu . To je bio značajan korak napred u odnosu microcars kao što su Velika Rivolta Isetta kao prvi Kei automobil koji je imao četiri točka i mesta za 4 putnika. 392.000 jedinica su proizvedene u Japanu od 1958 do 1971.Kada je proizvodnja završena za 360 bio je zamenjen sa Subaru-om R-2. 360 je dobila ime po veličini veoma malog vazdusnog hlađenja, 2-taktni redni 2-cilindrični motor 356 cc montiraju poprečno u zadnjem delu. Nasuprot tome, većina konvencionalnih automobila u to vreme koristi vodom hlađeni četvorotaktni motori sa 4 ili više cilindara montiranih sa prednje strane. Dvotaktni motori je lakši, jednostavniji, lakšeg hladnog starta, i proizvodi dva puta na vlasti manje težine, jer proizvodnju energije, na svaka dva klipa potezima, a ne svaka četiri. Kao i kod dvo-taktnog kod Saaba 93s i drugi mali dvotaktni gasni motor, ulje je bilo potrebno da se prethodno pomeša sa gasom, sa poklopcem rezervoara goriva koji služi kao merenje pehara. Godine 1964, na "Subarumatic" sistemu podmazivanja mešanje ispod haube rezervoara . Iako je ovo bio jedan od značajnih automobila koji je usvojio aranžman sličan bubi, auto je mnogo manji, slabiji i nije bio tako dobro prihvaćen u svetu tržišta. Telo je monokok konstrukcije, gde telo služi kao okvir, a koristi se lagani krov od fiberglas panela. U posleratnom periodu, više automobila i prekidač dok je unibodi konstrukcija sada norma za putničke automobile, pa čak i za mnogo lakih kamiona. Na mnoge od ideja došao je inženjer iz bivše Nakajima Aircraft kompanije, koja je postala Fuji Heavi Industries. "Samoubistvo vrata" su šarke na zadnjem delu, Consumer Reports je primetio da je rezultat delimično zaključana vrata koja padaju nazad u vetar u njihovo testiranje. Opremljen sa 3 brzine prenosa manuelnog, imao je maksimalnu brzinu od 60 milja na sat . Težak je manje od 1000 funti, koji je izuzetak od normalnih američkih bezbednosnih pravila.. Goriva tvrdnje visok 66 mpg, ali u Consumer Reports testovima, ubrzanje je bilo skromno, sa 0-50 puta više od 37 sekundi u odnosu na 14,5 sekundi Volksvagena, a prijavili su da očekuju 25-35 milja po galonu. Kada je uveden 1958. 360 motora ispostavilo 16 KS (12 kV). Do kraja proizvodnje, snaga je porasla na 25 KS (19 kV) sa 36 KS (27 kV), sa dva carbureted motora kao opciju. Nekoliko varijanti je proizvedeno, uključujući i karavan (zove se Custom), kabriolet, i dva sportska modela poznatog kao Mladi S, koji je imao malo unapređen motor i menjač (sa 4 brzine umesto 3), kofa sedišta i obrtomer, zajedno sa crno, belim štraftama krov sa udubljenjem po sredini . Mladi SS, koja je EK32, sa dvostrukim Mikuni Solek karburatorom i hrom bušotinom, proizvedeni 36 KS (27 kV). Od 1961 pa nadalje, stan nosa kamion i kombi nazvan Sambar koji su proizvedeni korišćenjem 360 motora, uz sporazum sličan Volksvagen Transporter u manjoj veličini. Mnoga mala preduzeća postala veoma uspešna, zahvaljujući malim dimenzijama kamioneta za uske ulice, brzine, jednostavnoscu za vožnju i velikom potrošnjom goriva. U Sjedinjenim Državama, zapremina motor povećan je za 423cc koristeći Subaru EK51 seriju motora između 1960-1966. Takođe joj je dato ime Subaru Maja. Maja varijanta je jedini kompakt model uvezen u Australiju (oko 35) 1961 zajedno sa oko 38 Sambar kombija i kamiona. Polovni prodavac automobila u Ballaratu, Viktorija (Frenk O'Brajen) doneo je oko 73 360 vozila Subaru u Australiju 1961. Ovo je bio mešavina Maja limuzina i kombija Sambar i kamiona. Nažalost nisu pretrpela od problema sa pregrevanjem i premda rešenje je konačno pronađena, došlo je prekasno, kao povezani gubici bili suviše veliki za dilera da se izbori sa i dalja importations su prestala. Oko 10.000 je uvezeno u SAD, sa originalnom cenom od $ 1,297. 360 je izvezeno u SAD od strane Malkom Bricklin pre nego što je kasnije proizvedio svoje automobile. Subaru 360 bio je poznat 1969, kada je Izveštaj u potrošačkom magazine brendirani automobil "Nije prihvatljivo", zbog bezbednosnih razloga i nedostatka snage. Jer je automobil težak manje od 1000 kg, to je izuzetno daleko od normalnog standarda bezbednosti, ali je izvesno da je loše prošao u testu sudara protiv velikih američkih auto sa branikom koji završava u putničkoj kabini Subarua. Prodajea je ubrzo propala, jer su različite glasine o Subaru 360s bacaju preko palube ili da bude iseckan na komade. Takođe je izvestio da mnogi 360s sedeli na mnogo dilera "za dve ili tri godine a da nikada se kupili’’. Uprkos tome, Subaru Impreza stekao popularnost u Sjedinjenim Državama sa svojim kasnijim modelima, i ostaje profitabilan danas tamo. Subarua 360 je zamenjen manje popularnim ali više naprednim R-2 koji je ubrzo zamenjena dugovečnim Subaru Reks modelom. U 2000.-oj 360 je i dalje popularan predmet za kolekcionare, kao i modeli automobila među ostalim I mini automobila kao što su 2CV i Morris Mini. Iako je bila prvenstveno popularan u Japanu, to nije u potpunosti zaboravljen ni na tržištima kao što su SAD. Bio je to jedan od najmanjih automobila bio je značajan jos iz 1960-ih do ranih 1970-ih. Dugi niz godina, Subaru Impreza tražio je načine da uhvati nasleđe tog automobila u model. Niz koncepata gradski automobil u 1990 su bili vezani za 360 na različite načine. Subaru Jusmin od 1991 Tokio Motor Shov obojen u žućkaste boje koji podseća na 360. Kasnije koncept automobila kao što je 1997 Elten i 1999 Elten Prilagođeno predložio moderan rimejk 360. Međutim, to nije bilo sve do oslobađanja Subarua R1 u januaru 2005, da proizvodnja Subaru očigledno navodi uticaj od 360. R1 koncept, poznat kao R1e, nosio je 360 Mladi S kao žuta boja šema sa malim prednju masku.