Toyota 2000GTKada se spomenu klasicni Japanski automobili pomisao pada na neki od Nissan Z automobila ili mozda na originalnu Mazdu RX-7. Medutim, mnogo ranije nego sto su Nissan i Mazda predstavili svoje velikane Toyota je imala automobil koji se zvao 2000GT. Originalno predstavljen na 1965 Toykio Auto Show ovaj mali sportski automobil je promenio nacin na koji su ljudi gledali na Japanske automobile i postao je prvi super car iz Japana. Razvoj 2000GT pocinje pocetkom 1960ih godina kada je Nissan bio zainteresovan da razvije sportski automobil u saradnji sa Yamahom. Nemacko Americki dizajner Albrecht Goertz je napravio skice modela, a Yamaha se brzo dala na posao i napravila prototip. U poslednjem momentu Nissan se predomislio, a Yamaha, koja je takode saradivala sa Toyotom, je predstavila ideju Toyoti koja je, u zelji da popravi svoj imidz, pristala na proizvodnju. Mnogi spominju Jaguar E-Type kao inspiraciju za dizajn, ali se ipak mnogo vise linija vidi sa drugog Toyotinog automobila, Sports 800. Visina vozila je bila svega 116 cm, a model je dolazio samo kao coupe. Ispod haube se nalazio 2.0L I6 motor, preuzet iz tadasnje Toyote Crown, koja je ujedno bila najbolji Toyotin model. Sa malim modifikacijama Yamaha je uspela da izvuce 150 ks iz ovog automobila koji je imao maksimalnu brzinu od 135 mph (217 km/h). Devet specijalnih modela sa vecim 2.3L motorom je takode napravljeno, a jedini menjac je bio pet brzina manualni. U samo tri godine proizvodnje (1967-1970) Yamaha je, u saradnji sa Toyotom, napravila samo 351 primerak. U Severnoj Americi cena ovog automobila je iznosila $6,800 sto je bilo vise od konkurenata iz Porschea i Jaguara. I pored visoke cene veruje se da Toyota nije napravila profit na nijednom od prodatih modela. U Severnoj Americi prodato je samo oko 60 primeraka u crvenoj ili beloj boji. Toyota je takode koristila 2000GT za trkanje i automobil je zavrsio kao treci na 1966 Japan Grand Prix i kao pobednik na 1967 Fuji 24 sata trci. 2000GT takode drzi nekoliko rekorda po izdrzljivosti na 72 sata testovima, ali je rekordni automobil unisten tokom pace car sudara. Legendarni Carroll Shelby je takode koristio 2000GT za SCCA trkanje i njegove tri 2000GT su ucestvovale u 1968. sezoni. Svakako najznacajnija 2000GT je koristena u James Bond filmu You Only Live Twice. Dve specijalne kabrio verzije su napravljene za ovaj film, a iako je originalno planirano da Sean Connery vozi 2000GT izbor je ipak na kraju pao na Japansku glumicu Akiko Wakabayashi. Automobil je dobio znacajan period u filmu posebno u sceni jurnjave sa Toyotom Crown. Jedan od modela iz filma se danas nalazi u Toyotinom muzeju, dok se veruje da je drugi koristen za trkanje tokom 1970ih godina i kasnije unisten. Iako danas nije poznat automobil, Toyota 2000GT i dalje odlicno drzi cenu. Primerci u dobroj kondiciji znaju dostici i cenu od $300,000. Proslo leto Toyota je organizovala okupljanje vlasnika 2000GT, a 27 njih se pojavilo na Laguna Seca stazi negu su zajedno odvezli krug.





Toyota 2000GT iz James Bond filma You Only Live Twice:

You better watch what you say about my car. She's real sensitive.
When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.