Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Automobili proizvedeni izmedju 1980. i 1985. godine

Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod ristas69 » Sub Dec 05, 2009 7:50 pm

starac vujadin je napisao:Najmanje problematican od svih komercijanih engleskih klasika i predstavlja idealno resenje za ulaz u svet klasika - pruza zadovoljstvo, ima svoju pricu, ali ima i svojuupotrebljivost.


Treba samo pogledati broj automobilskih marki koja su konstruisala i proizvodila automobile specificnog (pre svega prepoznatljvog dizajna), i veoma brzo ce covek shvatiti zasto pre svega preferiram enlesku autoindustriju koja je propala u odnosu na "konfekcijsku" i po meni ne mnogo mastovitu industriju koja je opstala.
Voleo bih da mi neko objasni francuze koji spadaju u industijski razvijene zemlje i pre svega avangardan narod, ali u auto industriji nisu bili ni upola kao englezi, italijani, cak su mnogo iza "hladnih" i po nama jednoobraznih i bezlicnih nemaca(ako se pogleda nem.auto industrija tesko da ove moje klalifikacije nemaca mogu opstati).
Korisnikov avatar
ristas69
 
Postovi: 13
Pridružio se: Sre Nov 18, 2009 1:14 pm

Re: MG B ( 1962-1980 )

Postod HEMI 426 » Sub Dec 05, 2009 8:07 pm

Samo jedan razlog postoji za propast engleske industrije a to je los menadzment. Ljudi koji su vodili englesku auto industriju, vodili su je kao da je 1700 i neka u pitanju a ne 20ti vek. I zbog toga su uspeli od najveceg izvoznika ( 50tih godina ) da je uniste do 80tih... Ogromna steta
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: MG B ( 1962-1980 )

Postod Sasha » Sub Dec 05, 2009 8:33 pm

Loš menadžmen, a pre svega Engleska tvrdoglavost i strogo pridržavanje tradicije koja kao takva ne može da opstane u surovom svetu profita. Ta tvrdoglavost ih je koštala. Italijani su se jedva izvukli i to samo zato što nisu toliko sujetni i što su imali jedan Fiat koji je izvukao Lanciu, Ferrari, Maserati i Alfu iz mrtvih.
Englezi su mi posle Italijana najdraži i najbliži mom shvatanju automobila i stašno mi je žao što su propali i izgubili šmek koji su imali :( :(
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: MG B ( 1962-1980 )

Postod ristas69 » Sub Dec 05, 2009 8:41 pm

Sasha je napisao:Loš menadžmen, a pre svega Engleska tvrdoglavost i strogo pridržavanje tradicije koja kao takva ne može da opstane u surovom svetu profita. Ta tvrdoglavost ih je koštala. Italijani su se jedva izvukli i to samo zato što nisu toliko sujetni i što su imali jedan Fiat koji je izvukao Lanciu, Ferrari, Maserati i Alfu iz mrtvih.
Englezi su mi posle Italijana najdraži i najbliži mom shvatanju automobila i stašno mi je žao što su propali i izgubili šmek koji su imali :( :(


potpuno se slazem sto se tice engleza ali francuzi... hm, to nikako nemogu da skontam u glavi!
Korisnikov avatar
ristas69
 
Postovi: 13
Pridružio se: Sre Nov 18, 2009 1:14 pm

Re: MG B ( 1962-1980 )

Postod HEMI 426 » Sub Dec 05, 2009 10:28 pm

Francuzi su imali jedan drugi problem a to je ekonomska politika drzave. Posle rata, uveli su jezive takse na luxuz i zapreminu i time unistili domace premium proizvodjace i manje fabrike. U roku od 10tak godina, unistili su sve karoseriste ( kojih je bilo vise nego u italiji i engleskoj zajedno ), unistili su sve lux marke ( Delage, Delahaye, Talbot Lago, Bugatti ) i fatalno ranili manje fabrike kao sto su Hotchkiss, Panhard, Simca... Prezivele su samo velike fabrike praveci manje automobile koji su nekako mogli da se registruju i voze. Zbog toga cela Francuska, vec nekoliko decenija nema veci motor od 3.0 i ozbiljniji lux ili sportski model....
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod HEMI 426 » Sub Dec 05, 2009 11:36 pm

evo posebne teme, izvolite...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod HEMI 426 » Sub Dec 05, 2009 11:43 pm

Jos jedan momenat vezan za britansku industriju je pitanje sirovina. Engleska nije imala celicane i rudnike kao recimo Francuska i Nemacka, sto znaci da su morali da uvoze sirovine sto je opet povecavalo cenu proizvoda. Osim toga, funta je uvek bila veoma jaka valuta, sto znaci da su englezi uvek bili skuplji nego ostali modeli, pogotovo, domace proizvodnje. Britanci su to znali pa su cesto prodavali automobile sa minimalnom zaradom ili cak gubitkom, samo da bi odrzali produkciju. Jos uvek se prica da Mini Moris ( jedan od najpopularnijih engleskih automobila ikad ) nije napravio nikakav profit British Leylandu iako je napravljeno 6 miliona komada!
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod starac vujadin » Ned Dec 06, 2009 2:00 am

Francuski proizvodjaci su jedni od najinventivnijih u svakoj oblasti automobilske industrije - od proizvodnje automobila, preko pratece industrije do auto moto sporta. Konstatacija da su oni iza drugih jednostavno ne stoji. Na kraju krajeva i pocetka pocetka prvi automobil je napravio Francuz.

Sto se tice engleskih komercijalnih proizvodjaca uzroci njihove propasti su mnogobrojni - ocajna organizacija proizvodnje u drzavnom vlasnistvu, jako los kvalitet, iznenadna zaostalost za novim tehnickim resenjima u 80-im, losa servisna mreza po Evropi (od samog broja servisa po da cuvenog colskog alata), skupa kola u odnosu na konkurenciju, nedostak ideje sta dalje, los dizajn...Primer dobrog prilagodjavanja novim trendovima i nalazenja prostora na trzistu daje Lotus.
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 884
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod 911s [SK] » Pon Dec 07, 2009 7:08 pm

Mada je engleze finansijski dosta vadio izvoz, izvozili su jako veliki broj vozila s obzirom na to da su mnoga od njih bila sirotinjska.
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod HEMI 426 » Pon Dec 07, 2009 7:39 pm

Kod engleza je postojala jedna paradoxalna situacija koja je trajala sve do 60tih godina. Naime, posle rata, bili su u jezivo nestasici materijala i drzava je odobravala uvoz i nabavku materijala ( celika i aluminijuma ) samo za kompanije koje su imale dobre izvozne rezultate. Medjutim, da bi neka kompanija krenula u produkciju trebalo joj je materijala da razvije model ( prototipovi, testiranja ) i da zapocne produkciju a to nikako nije mogla da dobije. Recimo, Land Rover je od aluminijuma jer, 1948 godine, kad je izasao, nisu mogli da nadju dovoljno celika za prvu seriju vozila.

U C&SC ( koji cesto oplakuju englesku industriju ) sam nasao da je V.Britanija izvozila skoro milion vozila krajem 50tih a prodavala oko 50 000 na domacem trzistu. Pored Amerike i Evrope, ogroman broj tih vozila je isao i u britanske kolonije i Australiju. Jos ludja statistika je da je 1999 godine ( ratne ) Zastava napravila 3 puta vise vozila od svih engleskih fabrika koje su u vlasnistvu britanaca.... :D
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod luci » Pon Dec 07, 2009 8:32 pm

ma pozato nam je svima koji je zastava gigant
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod HEMI 426 » Uto Dec 08, 2009 2:04 am

Vidi, mi se zezamo sa Zastavom ali svaka joj cast. Naravno da nije bitna u globalnim okvirima ( nije ni bila kad je bila najjaca ) ali je napravila preko 4 miliona vozila i motorizovala jednu naciju. Meni je samo zao sto Zastava nikad nije imala svoj ali 100% auto jer smo mi imali odlicne inzinjere i projektante. Doduse, mozda je to i dobro jer ako je auto ogledalo nacije, ko zna kako bi to na kraju izgledalo...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod Superbird » Uto Dec 08, 2009 2:44 am

Ma kome svaka cast, ono je propast covece. Nekad je to zaista bio auto, ali kad pravis jednu te istu stvar n godina i opet je ne napravis da valja onda ne mozes ocekivati nista osim podsmevanja. To sto je proizvela 4 miliona vozila mogu da okace macku o rep - i Dacia je izbacila 2 miliona primeraka samo modela 1300 (Renault 12), a svi znamo sta je Jugoslavija bila u odnosu na Rumuniju.
I'll face it with a grin, I'm never giving in
Korisnikov avatar
Superbird
Site Admin
 
Postovi: 930
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 1:47 pm
Lokacija: ŠABAC
Oldtajmer: Audi 100 Typ 43

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod HEMI 426 » Uto Dec 08, 2009 3:12 am

Kazem, Zastava nije nista u globalnim okvirima ali u odnosu na ostele zemlje Istocne Evrope, to je ipak bila ozbiljna fabrika.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod luci » Uto Dec 08, 2009 10:41 am

ma ja zastavu generalno jako ne volim, posebno kad mi cale prica kakav odnos su imali prema musterijama... stoka....
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod HEMI 426 » Uto Dec 08, 2009 12:19 pm

Ok, Zastavin odnos prema musterijama nije tema diskusije
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod luci » Uto Dec 08, 2009 12:26 pm

pa donekle i jeste, tema je usponi i padovi, zastava je u jednom momentu bila gigant, a sad je nepostojeca, to je jedan deo razloga propasti...
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod nepokoreni » Pon Maj 06, 2013 9:22 pm

Zastavu Skala 55 mi je djeda kupio u salonu 1986 godine i mogu reći da su ljudi u pravu da je smeće :crazy: poslije godinu dana počela da "bali" na dihtungu, auspuh progorio, pa onda mjenjač se sjebao, amortizeri nikakvi bili, enterijer ko da se dijete igralo, a počeo je da truli vrlo brzo iako je bio garažirano vozilo :crazy: auto bukvalno pravljeno po sistemu požuri sklapaj to dok nije majstor došao :thumbdown:
Kad je muka ajde Đuka, a kad je**te Đuku ne zovete!
Ko bi rek'o čuda da se dese, da može Škoda da zanese.....
Korisnikov avatar
nepokoreni
 
Postovi: 11
Pridružio se: Pon Maj 06, 2013 9:00 pm
Lokacija: Zamijenio kanal i ključ monitorom i tastaturom...Banja Luka, RS.
Oldtajmer: BMW E30 al morao da prodam :(

Re: Usponi i padovi svetskih autoindustrija

Postod beogradski_fantom » Sre Jul 17, 2013 5:40 am

Zastava je valjala samo u vreme dok je sklapala keceve od italijanskih delova~ kako je domaca industrija polako osvajala proizvodnju, tako je i kvalutet krenuo dole. Opstala je iskljucivo zbog drzavnih subvencija.

Sto se Francuza tice, oni polako pisu poslednju stranicu svoje auto istorije. Nije sporno da imaju dosta inovacija iza sebe i da su im kola generalno lepa za oko, no los kvalutet izrade, nerealne cene i los koncept odrzavanja donose svoj danak. Ni jedan francuski proizvodjac danas ne pravi profit van maticne drzave, a i tamo se muce da opstanu. Ne bi me cudilo da za koju godinu neka kineska korporacija otkupi PSA.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1508
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am


Povratak na Youngtimers

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost