Sad ste me naterali da se i ja uključim. Drugu "peglicu" u Bg imao sam ja, prvu (iste boje) imao je ataše za štampu italijanske ambasade. Tada sam još imao i FIAT 500 koji posle svih izmena više nije ličio na sebe. Fotografija ispod napravljena je 1975. u Trstu, posle prve od više modifikacija, i bila je to prva "nasvirana" 126-tica u BG. Vraćam film šta sam sve radio sa tada dostupnim kitovima Abarth:
- Zamenio cilindre, klipove, klipnjače( olakšane) i doveo je na 800 ccm.
- bregastu sa oštrijim bregovima i promenjenim uglovima otvaranja
- karburator (još uvek jednogrli) ali prečnika 38 mm
- izduvni lonac tipa "mali top"
- tiristorsko paljenje Abarth
Naravno da nisam imao prilike da sve to merim, ali po fabričkoj specifikaciji to je trebalo da snagu poveća na nekih 48KS.
Od ostalih radova:
- Zamenio sve doboše kočnica olakšanim i modifikovanim za nove felne i gume 165/80 x 10
- Ugradio plastične okvire na krilima zbog guma koje su "izletele" iz karoserije
- Prednji spojler
- Nova instrument tabla sa obrtomerom
- Instrumenti za pritisak i temperaturu ulja
Verovatno još nekih stvari, ali davno beše...
U drugoj fazi zapremina je povećana na 1000 ccm uz nove cilindre, klipove, klipnjače, radilicu...Sad je na red došla i nova glava motora sa kolektorom za dvogrli horizontalni karburator Weber 40 DCOE, novi izduv, olakšani aluminijumski ventilator za hlađenje Alquatto, alternator, aluminijumski karter za ulje zapremine 4,5 l iste firme (abartov je bio nešto manji), rekuperator ulja, novi centrifugalni prečistač ulja...verovatno još koješta, ali ovo je bilo osnovno.
Menjač je dobio dodatak za 5-u, šper diferencijal, napred sam ugradio disk kočnice, ispod poda ram od hrom- molibden cevi, vrata, poklopac motora, prtljažnika "bacio u plastiku", sva stakla osim šoferšajbne zamenio pleksijem, sve u svemu "pegla" je težila oko 490 kg i mereno na štopericu išla oko 190 km/h.
Znam da je posle mene 126 sredio neki momak sa Zvezdare koji je ugradio Gianinni motor 800 ccm, a onda su sledile malobrojne druge modifikacije. Ja nisam želeo da se odvajam od osnovne varijante, znači sve na osnovnom bloku, 2 cilindra i vazduh i sve što je bilo u okviru standardnih modifikacija. Sledeći ozbiljan projekat napravila su moja dva odlična drugara, da ne pominjem imena, ubacivši motor iz NSU TT (tačno u Dunavskoj ulici). Onda sam, pošto sam se silno nauživao deljući na putu BMW i slične izvikane, peglu prodao i poprilično ispustio šta se dalje radilo sa njima.
