od djape1977 » Uto Jun 07, 2011 11:54 am
nestrucno servisiranje uvek moze da dovede do otkazivanja. u praksi, na 125, kad sve redom dobije luftove, neces vise moci da vozis pravo, auto ce setati na sve strane po putu i na kraju ces ili popraviti ili se slupati. situacija se uvek postepeno pogorsava, ja jos nisam cuo da je nekom crkao upravljacki mehanizam odjednom. treba biti sivonja posebne vrste pa voziti sa tolikim luftovima dok se nesto na kraju ne otkine. jedini deo koji bi mogao da dovede do trenutnog otkazivanja je rukavac koji povezuje krace i duze krajeve spona i to ako je onaj ko je radio na trapu zaboravio da zategne srafove.
upravljacki mehanizam na fiatima 125, italijanskim i poljskim, je identican i prost k'o pasulj.
sastoji se od glave upravljaca, nosaca spona i spona.
glava upravljaca je klasican puzni mehanizam, slican kao kod lade, mercedesa, opela i uglavnom svih modela tog perioda. potrebno je menjati ulje na svakih 50.000km, obicno motorno 15-40 i povremeno ga, po potrebi, dotezati srafom za stelovanje zazora sa gornje strane. ako se pojavi curenje ulja, treba menjati semeringe jer ako ostane bez ulja vrlo brzo ce da crkne potpuno i definitivno. posle oko 150.000km dobije luft u lezajevima pa dalje dotezanje srafa za stelovanje nema efekta. lezajevi se mogu zameniti a ne treba ih traziti po modelu jer ih niko nema ali ako se glava rastavi i stari lezajevi izvade, po dimenziji ih nije pretesko naci. ako je dugo vozena sa prevelikim luftom, verovatno je da su i zupcanici istroseni. u tom slucaju pravac kanta za djubre. na italijanskim 125 i starim poljskim je osovina sipka koja ide od volana do glave upravljaca u jednom komadu i u slucaju ozbiljnijeg lupanja je smrtonosna. svakako je treba zameniti sistemom sa poljskih fiata posle '85. 132 ke ili sa lade koji imaju lomivu osovinu pa se u slucaju sudara nece nabiti u grudi vozaca. moguce je i ubaciti servo glavu od 132 ili ardjente ali je to vec malo ozbiljnija prepravka. novih n trzistu nema.
nosac spona ili pomocna glava upravljaca se sastoji od osovina i dva lezaja u kucistu napunjenom uljem. problemi i resenja isti kao i za glavu upravljaca ali nema srafa za stelovanje zazora. povremenoi se moze naci nova, cena 30-50e
spone, krace, duze i centralna, su generalno ok. normalan radni vek sa kvalitetnim delovima je oko 50.000km. na zalost, na trzistu ima i delova jako loseg kvaliteta pa je sasvim moguce da pocrkaju i posle par hiljada km. jos nisam cuo ili video da spona crkne tako da pukne ili ispadne. uvek dobije luft pa auto vuce u stranu i nepravilno trosi gume. novih delova ima, dobri delovi su oko 35e za centralnu, oko 10e komad kraci krajevi i 12e kom za duze.
Poslednji put menjao
djape1977 dana Sub Mar 15, 2014 12:19 am, izmenjena 2 puta
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana