od STOLE ABARTH » Uto Jan 05, 2010 3:01 pm
Fiat 128 je mali obiteljski auto proizveden od strane talijanskog proizvođača Fiat 1969-1985.
Na 128 je bio napredan i utjecajni dizajn: kao što je Mini, 128 je prednji pogon s poprečnom montira-motor, međutim, značajan napredak na 128 bio je uporaba nejednakih dužina osovine pogona koji su omogućili motor i mjenjač za biti lociran side by side, izgled koji je od tada postala sveprisutni za male automobile. 1975 128 3P verzija također je bio prvi automobil s pogonom na to drive-vlak izgleda (ostali modeli 128 zadržao više konvencionalna boot). Međutim, to je kasnije VW Golf, nego 3P, taj prvi uhvatili maštu javnosti za automobile ove vrste i prodan u velikom broju širom svijeta.
128 je glasovalo Europski automobil godine za 1970, a nastavio se hvaljenom od strane tiska kroz vijek trajanja: magazin Road & Track smješten na 128 iznad Datsun B210, Toyota Corolla, Mazda 808, Subaru i DL, ali iza VW Golf (koja je lansirana 1974 nekih pet godina nakon 128) i Honda Civic u odnosu test, hvaleći ga kao "vozač automobila" s "odličan" kočnice i "izvanrednu rukovanje".
128 je bila prvi automobil u lice sve-novi Fiat SOHC motor, motor koji je bio znatno napredan za svoje vrijeme, oblik glave motora aluminijskih legura s izravnim dometnut bregaste osovine pokretane gume zubima pojas. Ovaj tip motora dizajn postao obično je usvojila većina proizvođača malih automobila na početku 1980-ih, ali u kasnim 60-ih godina bio je neobično.
U početku, na 128 je dostupna kao limuzina s dva vrata, četiri vrata limuzina ili karavan. Automobil je bio dostupan samo sa 1.116 ccm motor na lansirati, iako 2-vrata-samo 128 Rally izdanje pokrenuta je 1971 koriste 1290 cc jedinica. Također u 1971, Sport Coupe, potpuno novi coupe tijelo na skraćenu platformu 128, otkriven je na Torinskom autosalonu. Za pocetak je dostupna s postojećih 128 motora. 128 lanac prošao preraditi u 1972, koji sadrži niz manje promjene izvana i iznutra, pre-i post-preraditi automobila može se razlikovati od njihove različite radijator rešetke. 1974 vidio lansirati od 128 Special, koji se koristi u reliju motor u četvero vrata limuzina tijela. 1975 128 3P (3 vrata) zamijenio Sport Coupe. Raspon je ispitalo u 1976 niz vanjskih i unutarnjih promjena, uključujući nove branike i pravokutnim svjetlima, kao i modifikacija motora.
Proizvodnja svih 128s osim što je baza 1100 ccm powered model prestala u 1979, nakon uvođenja Fiat Ritmo / Strada 1978, vist 1980 malom troje vrata, karavan Panorama je izostavljen iz raspona. Proizvodnja napokon prestala u 1985.
128 Podvozje i motor je bio korišten za Fiat X1 / 9 sportskog automobila, gdje je premješten cijeli pogonom na prednje kotače vlaka, ovjes i motor na stražnji dio vozila kako bi osigurao sredine motorom raspored
