[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4539: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3711)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4541: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3711)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4542: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3711)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4543: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3711)
Oldtajmeri | Forum • Pogledaj temu - Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Postod HEMI 426 » Uto Okt 20, 2009 8:26 pm

* specijalno za Kikija ;)


Iako je Engleska domovina roadster automobila i druge nacionalne auto industrije su imale svoje predstavnike u ovoj klasi. Francuzi, kao najveći britanski rivali, ubrzo su predstavili svoje viđenje malog sportskog kabrioleta ali na svoj, malo drugaciji nacin....

Slika


Posleratna francuska auto industrija veoma brzo se našla na putu potpunog oporavka i povratka na predratne pozicije. Iako su se u tom procesu izgubila neka slavna imena i smanjili apetiti francuskih proizvođača, budućnost je bila svetla a domaće kompanije su svakim danom osvajale nova tržišta i klase. Ipak, bez obzira na snažnu ponudu u okviru svakodnevnih vozila, francuzi su bili veoma slabi na polju sportskih modela, kupea i kabrioleta. Sliku je malo popravila pojava Facel Vege, ali su to bili preskupi modeli koji su bili namenjeni samo malobrojnim kupcima, dok, sportskog modela “za široke narodne mase“ uopšte nije bilo ako ne računamo Simcu Aronde Oceane koja je bila napravljena u malim brojevima.

Slika


Renault, kao jedna od najjačih francuskih fabrika je primetila prazninu na tržištu i odlučila da predstavi automobil koji će imati dopadljivu karoseriju ( 2+2 konfiguracije ) kao i snažniji motor. Međutim, priča oko samog nastanka i dizajna je daleko interesantnija i do danas, malo poznata. Naime, 1956, predsednik Renaulta, Pierre Dryfus je bio na odmoru na Floridi. Tokom svog boravka u Americi, Misje Dryfus je primetio veliki broj VW Buba i Karmann Ghia na putevima i automatski pomislio na Renault Dauphine koji je predstavljao okosnicu tadašnje ponude Renaulta i model, tehnički veoma sličan VW Bubi. Tih godina, Renault je imao predstavništva po Americi i Pierre Dryfus je razmišljao kako da poveća prodaju i iskoristi pouzdanu mehaniku Dauphine ali prekrivenu modernom i elegantnom karoserijom, kopirajući koncept VW Karmann Ghie.

Slika

Vrativši se u Francusku, nastavio je rad na ovom projektu, podeljen u dva pravca. Jedan se sastojao od tima stručnjaka koji su radili na prepravkama platforme Dauphine za novi model dok je drugi tražio adekvatan dizajn. Posle pregovora, za dizajnerski studio, izabrana je italijanska kuća Ghia ( dizajner Karmann Ghie ), čiji su radovi bili najbolji i najviše se svideli Misje Dryfusu. Ipak, i kod ovog elementa razvoja postoji mala kontraverza. Naime, iako svi poznavaoci tvrde da je dizajn Floride/Caravelle italijanski, istina je potpuno drugačija jer je čovek, potpisan ispod estetskih rešenja ovih automobila u stvari amerikanac, Wirgil Exner Junior, sin, istimenog dizajnera Chyslera i Lincolna, veoma poznatog sredinom prošlog veka. Ako se pitate, kako onda Renault Floride/Caravelle nema ni jedan američki detalj na sebi, odgovor je, zbog toga što je Exner Junior tada bio zaposlen u Italiji i fasciniran latinskim linijama. Međutim, neposredno posle početka proizvodnje, na scenu stupa Pietro Frua, još jedno veliko ime italijanskog dizajna, u čijim pogonima će se ovaj model proizvoditi karoserije do kraja i koji će često i nezasluženo biti spominjan kao dizajner Floride/Caravelle.

Slika

Kada je napokon sve bilo gotovo, javnost je imala prilike da vidi novi automobil krajem 1958 godine, na Pariskom salonu automobila. Početno oduševljenje modernim linijama, prostorom za četiri osobe i opcionalnim tvrdim krovom, rezultovalo je sa čak 13 000 narudžbina i to pre početka produkcije, dok još niko nije znao kako se auto ponaša na putu. Renault je bio prezadovoljan odzivom publike a novi model se perfektno uklopio u plan fabrike.

Prvi primerci su počeli da stižu do kupaca polovinom 1959 godine, po ceni nešto višoj od standardnog Renault Dauphine modela, što je i dalje bilo prihvatljivo. Na evropskom tržištu, ovaj automobil se prodavao pod imenom Renault Floride dok se za kupce u Americi, komercijalizovao pod imenom Caravelle. Ipak, odmah po početku prodaje, specijalizovana štampa je otkrila i najveću manu ovog automobila, malu snagu i slabe performanse. što ga je odmah izbacilo iz klase sportskih automobila. Jednostavno, sa 845 ccm i 35 KS ( kasnije, u Gordinijevom trimu 40 KS ) i platformom Dauphine, Floride/Caravelle nikako nije mogao da se meri sa konkurencijom. U toj prvoj seriji, ubrzanje od 0 do 100 km/h je bilo za 17 sekundi a max brzina je bila 137 km/h, što se nikako nije uklapalo u profil sportskog kabrioleta.
Ipak, sa druge strane, kvaliteti Floride/Caravelle su bili brojni. Odlična ponuda prostora ( motor nazad – prtljažnik napred ), udobna vožnja, moderan dizajn i prihvatljiva cena su bili dovoljno jaki razlozi za većinu kupaca sa obe strane okeana. Ako uz sve to dodamo i reklamnu kampanju sa Brigitte Bardot, onda je uspeh Renaulta još jasniji.

Slika
Slika
Slika

Godine, 1962, dolazi do jedinih ozbiljnih mehaničkih promena u životu ovog modela, kada se deminutivni agregat od 845 ccm zamenjuje jačim, od 1,1 litre koji je imao 55 KS i nešto bolje performanse. Godinu dana kasnije, pojavila se i 1100 S verzija ( 57,5 KS ) i neznatno većom maksimalnom brzinom. Te jače verzije su imale i disk kočnice, umesto doboša nasledjenih iz Renaulta Dauphine. U isto vreme, ime Caravelle je postalo zajedničko za sve modele, bez obzira na to gde su se prodavali, dok je prvobitna oznaka Floride, povučena.

Slika

Medjutim, posle početne popularnosti, polovinom 60tih, interesovanje za Caravelle, polako počinje da opada. Mala snaga i dizajn koji polako izlazi iz mode su označeni kao glavni razlozi a Renault je odgovorio sa boljom opremom i širom paletom boja i materijala. Ipak, to nije bilo dovoljno da se ovaj model sačuva i kraj je došao, početkom 1968 godine, nakon 117 113 proizvedena primerka. Obzirom na zastarelu tehnologiju i slabe motore, Renault nije pripremio naslednika.

Slika

Iako nije bio sportski automobi kao što je zamišljen, Renault Caravelle je uspeo da ostvari ostale namere konstruktora. Sa svojih, preko 117 000 prodatih primeraka, od kojih je 65 procenata završilo u Americi, Caravelle je uspeo da promoviše Renault na tom kontinentu i pomrsi račune VW Karmann Ghia – i, koja je i bila inspiracija za njegovo stvaranje. Osim toga, ostao je zapamćen kao automobil za lagano krstarenje u udobnosti i komforu, pun specifičnog francuskog šmeka koji je oduvek bio veoma cenjen kod kupaca.

Slika
Slika

Zbog niske cene i popularnosti Renaulta kod nas, Florida/Caravelle je bila čest auto na ovim prostorima a jedan broj je i preživeo. Ispostavilo se da je rdja daleko pogubnija za ove automobile od nemara i nezainteresovanosti vlasnika, tako da su svi primerci koji se nalaze kod nas, napadnuti ovom bolešću, na čega posebno treba obratiti pažnju. U Evropi, cene perfektnih primeraka ne prelaze 10 000 evra, što Caravelle čini jednim od jeftinijih a praktičnijih kabrioleta za letnje krstarenje, u koji možete i staviti još troje svojih prijatelja, što nije baš često medju roadsterima. Još ako zamislite da je na suvozačkom sedištu sedela fatalna B.B., onda će vam se svaki drum činiti kao kej u Nici ili Marseju, a život kao kolor film iz sredine 60 tih u kome su svi srećni, mladi i lepi a dobro uvek pobedjuje....
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Postod Kiki » Sre Okt 21, 2009 1:53 pm

Hvala Hemi!Uzivao sam u tekstu,citacu ga jos dosta puta :clap: :clap: :clap:
Korisnikov avatar
Kiki
 
Postovi: 403
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 3:05 pm

Re: Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Postod pboskovicyu » Sre Nov 04, 2009 5:59 pm

Jao ljudi mislim da sam se zaljubio u plavusu sa prvih slika......
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 180
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer:

Re: Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Postod iggyboy » Sre Nov 04, 2009 9:33 pm

Pa malo si zakasnio sa zaljubljivanjem,al u ono vreme svi su bili zaljubljeni u nju :D :D :D :D
Korisnikov avatar
iggyboy
 
Postovi: 65
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 1:51 pm
Lokacija: pozarevac

Re: Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Postod pboskovicyu » Sre Nov 04, 2009 10:59 pm

Ma 'Brizitka' je jedna i neponovljiva, savrsena zena..............ali da ne zapostavimo i Renault :)
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 180
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer:

Re: Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Postod Kiki » Čet Nov 05, 2009 7:35 pm

Ja se sad samo tesim autom,mogu samo da zamisljam da je vozim pored mene,jao samo da me zena ne cuje :angel:
Korisnikov avatar
Kiki
 
Postovi: 403
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 3:05 pm

Re: Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Postod Kiki » Sub Jul 24, 2010 5:05 pm

Korisnikov avatar
Kiki
 
Postovi: 403
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 3:05 pm

Re: Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Postod HEMI 426 » Pon Sep 27, 2010 6:46 pm

Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Postod Kiki » Pet Okt 01, 2010 8:33 pm

Lepi ovi niklovani branici...ovaj Brigite Bardo ;)
Korisnikov avatar
Kiki
 
Postovi: 403
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 3:05 pm

Re: Renault Floride/Caravelle 1958 - 1968

Postod Nenad CARAVELLE 1967 » Sub Feb 01, 2014 8:35 pm

Imam Reno CARAVELLE iy 1967. godine. Kako se snalazis sa kederima!!!
Korisnikov avatar
Nenad CARAVELLE 1967
 
Postovi: 4
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 8:31 pm
Oldtajmer:


Povratak na Renault

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron