Čika Momin opasni snežni Fića

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod danilo vranjanac » Sre Feb 11, 2015 5:22 am

ČikaMoma je napisao: A već duže vreme kontempliram neku vrstu zvučne izolacije, drago mi je da će to ipak da smanji buku. Čisto iz radoznalosti, jel' postojala neka fabrička zvučna izolacija, možda?

Inače, kako kod tebe izgleda deo iza zadnjeg sedišta? Zanima me da li je postojao neki graničnik ili mehanizam koji drži naslon zadnjeg sedišta u uspravnom položaju...moj Fića nema ništa što bi držalo zadnje sedište, samo rupu u limu ispod zadnjeg prozora. :?

Naravno da je postojala fabricka izolacija,ista je kao sto sam ja ubacio kod sebe stim sto je ova za par procenata deblja,ili je ista kao fabricka samo da se fabricka od stajanja ispresovala tokom godina,to vec ne znam,a sto se tice drzaca iza zadnjeg sedista moras da imas na obe strane auta,to su gumeni drzaci koji se srafe na po 2 srafa,kod mene zbog one kozne police iza sedista koja prekriva taj prostor ima i metalni mali drzac na obe strane kroz koji prolazi jedan od srafova i tako se fiksira,slikacu ti pa cu ti poslati sliku ;)
SlikaSlika
MOЈ АУТО НИЈЕ СТАР, ОН ЈЕ САМО РЕГИСТРОВАН 36 ГОДИНA :D :D :D
Korisnikov avatar
danilo vranjanac
 
Postovi: 223
Pridružio se: Pon Nov 22, 2010 7:43 pm
Oldtajmer: zastava 101 1976

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod asanin » Pet Feb 13, 2015 11:47 pm

Mislim da ti fali ovo: http://shop.avala.biz/product_info.php? ... cts_id=952

Nisu isti levi i desni da znas.
Korisnikov avatar
asanin
 
Postovi: 127
Pridružio se: Pet Mar 12, 2010 4:19 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Zastava 750 x 5
Zastava 1300
Austin Mini 1000
BMW E21 316

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod Rekord E1 » Sub Feb 14, 2015 12:00 am

Cika Momi ce se sigurno dopasti kad vidi ko prodaje :mrgreen:
Korisnikov avatar
Rekord E1
 
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 8:25 pm
Oldtajmer: Opel Rekord E1
Opel Commodore C

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod ČikaMoma » Sub Feb 14, 2015 9:34 am

Slika
Đe me nađe!! :lol: :clap:

Inače X, nije li to verzija za kontraša?
Korisnikov avatar
ČikaMoma
 
Postovi: 306
Pridružio se: Pet Sep 11, 2009 5:21 am
Oldtajmer: 1973 Zastava 750 Milicijski

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod asanin » Čet Feb 26, 2015 8:45 pm

Isti su, usao sam u deo za kontrase jer mi je tako bilo lakse, slika je samo ilustracija da bi znao sta ti fali.
Korisnikov avatar
asanin
 
Postovi: 127
Pridružio se: Pet Mar 12, 2010 4:19 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Zastava 750 x 5
Zastava 1300
Austin Mini 1000
BMW E21 316

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod ČikaMoma » Pon Jul 23, 2018 8:07 pm

Prošlo je dosta vremena, ali je konačno napravljen veliki korak unapred. Fića je sada u voznom stanju!! :mrgreen:

Slika

Evo šta je sve rađeno da bi stiglo do toga:

1. Čišćenje rezervoara, tj. celog sistema (bilo je mnogo prljavštine u rezervoaru)
2. Remont karburatora
3. Nove svećice, pumpa za gorivo, i pumpa za vodu
4. Usmerivač vazduha je stavljen u funkciji (morao je jedan deo da se napravi)
5. Labavi kontakt na akumulatoru je zategnut

Takođe smo još nekoliko stvari sredili dok je bio tamo:

1. Zamena mehanizma za otvaranje prednjih prozora (nema više kačenja)
2. Remont suvozačevih vrata (sad se zatvaraju kako treba)
3. Popravka poklopca na leđima naslona od zadnjeg setišta (više ne odpada!)

Majstor je na sat vremena vožnje od mene - Fića je prošao tu relaciju bez ikakve drame! Više se ne gasi kad staneš na semafor i pali kako treba...ali naravno, moram to dobro da isprobam da bismo bili sigurni :lol:

Slika

Slika
Korisnikov avatar
ČikaMoma
 
Postovi: 306
Pridružio se: Pet Sep 11, 2009 5:21 am
Oldtajmer: 1973 Zastava 750 Milicijski

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod mikicak » Uto Jul 24, 2018 7:58 am

i CIKA Momo Gde su bolji majstori ,kod vas ili kod nas.pozdrav i da se dugo slusate . :thumbup:
Korisnikov avatar
mikicak
 
Postovi: 113
Pridružio se: Pet Dec 31, 2010 10:40 am

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod zac » Pet Jul 27, 2018 7:31 pm

Cika Momo, nema te dugo sa izvestajem...vidim sto se tice sredjivanja Fice sve su bile sitnice koje se lako i brzo resavaju... Uzivaj u voznji. :thumbup:
Korisnikov avatar
zac
 
Postovi: 108
Pridružio se: Čet Jan 02, 2014 10:32 am
Oldtajmer: Jugo 1.1 IN i Dacija Logan 1.4 MPI

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod ČikaMoma » Uto Jul 31, 2018 9:13 pm

Pa kako se uzme...na papiru su sitnice, ali jedino što još nismo uradili je generalka :lol:

Ima tu još mnogo posla, ali je sledeći korak temeljno čišćenje enterijera, zatim redovne vožnje sve do zime. Bilo bi dobro ako za to vreme stignem da stavim izolaciju makar na zadnjem delu (tj firewall) i da zalepim Zastavin znak što je odpao na parkingu...

Što se tiče majstora, ne znam da li su bolji ovde ili onde, ali je ovaj ovde neuporedivo bolji (i pošteniji) od onog tamo.
Korisnikov avatar
ČikaMoma
 
Postovi: 306
Pridružio se: Pet Sep 11, 2009 5:21 am
Oldtajmer: 1973 Zastava 750 Milicijski

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod zac » Čet Avg 02, 2018 6:18 pm

Pa od ovog ovde majstora, koji ti je radio Ficu, nepostenijeg nema....ocigledno. :roll:
Korisnikov avatar
zac
 
Postovi: 108
Pridružio se: Čet Jan 02, 2014 10:32 am
Oldtajmer: Jugo 1.1 IN i Dacija Logan 1.4 MPI

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod ČikaMoma » Uto Avg 07, 2018 11:46 pm

Malo novosti.

Tokom čišćenja enterijera tretirao sam skaj - moram da se pohvalim da sedišta nisu nikad bila mekanija! Ne mogu da popravim delove koji su se već oljuštili, ali mogu da sprečim da se pogorša.

Prva vožnja je prošla bez problema, a na drugoj je bilo malo drame... Posle odpr. sat vremena vožnje, jedva je verglao nakon što sam stao na pumpu, pa smo morali da ga palimo na gurku. Sledeće zaustavljanje je trajalo pola sata, i odmah je upalio. Manje od sat vremena kasnije, parkirao sam ga na nekoliko minuta, i opet je jedva verglao, tj. moralo je ponovo na gurku. Kad sam stigao kući, ostavio sam ga ugašenog sat ipo, i upalio je odmah... Jel' bi to moglo da bude zbog pregrejavanja, možda? (kleme na akumulatoru su 100% ok)

U svakom slučaju, ne gasi se na semaforu, što je možda i najvažnije. :mrgreen:

Napravio sam neke fotke tokom tih vožnji, tako da izvol'te!

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
ČikaMoma
 
Postovi: 306
Pridružio se: Pet Sep 11, 2009 5:21 am
Oldtajmer: 1973 Zastava 750 Milicijski

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod zac » Sre Avg 08, 2018 11:11 pm

Probaj da okreces rukom motor kada je skroz zagrejan...(okreci remenicu od vodne pumpe u smeru kazalje na satu).
Tesko verglanej moze svasta da znaci:
1.Los akumulator ili nema dovoljnog punejnje od strane diname ili alternatora.
2.Los anlaser , zreo za remont (mastan ili potrosen kolektor , cetkice ili razlokane biksne)
3.Zariban ili suv menjac pa se tesko okrece spojnicko vratilo sa ostalim pokretnim snopovima (sa pritisnutim kvacilom treba da se oseti razlika u verglanju)
4.Losa uljna pumpa ili neprohodni kanali za podmazivanje, pa motor zaribava na vruce.
5.Lose uradjen motor..."tesni" lezaejvi radilice ili klipovi ribaju u cilindrima zbog premale tolerancije (ovo se desava samo na zagrejanom motoru kada su delovi max rasireni)
Korisnikov avatar
zac
 
Postovi: 108
Pridružio se: Čet Jan 02, 2014 10:32 am
Oldtajmer: Jugo 1.1 IN i Dacija Logan 1.4 MPI

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod ČikaMoma » Pon Avg 13, 2018 12:33 am

Hvala puno zac!!

1. Ne bi trebao da je akumulator, nov je i kvalitetan. Predpostavljam da nije generator, jer akumulator pokazuje 12V kad ga izmerim.
2. Kako mogu da proverim ovo?
3. Moguće. Ponekad je teško da ga izbacim iz treće, malo curi ulje iz njega, i čini mi se da pritiskom pedale kvačila do kraja neće uvek da skroz odvoji menjača od motora. Ne mogu da kažem da osećam razliku u verglanju kad je pritisnuto kvačilo. Predpostavljam da bi bilo pametno da se zameni ulje iz menjača, barem zbog predostrožnosti?
4. Ionako moram da mu promenim ulje: trenutni nivo ulja je nizak, a i ulje je staro.
5. Takođe moguće. Unutra u motoru je sve isto kako je bilo kad je restauriran, tj. to još nismo čačkali. Ali pošto je sad počeo da slabo vergla i kad je motor potpuno hladan, tj. nakon što je sedeo preko noći, možda nije to...

Dok sam juče tražio filter za ulje, primetio sam da je ovaj priključak na slici vrlo labav.

Slika

Zategao sam ga, pa je verglao dobro i palio iz prve...sve do jutros. Sad smo se ponovo vratili na slabo verglanje. :| Izmerio sam slabu struju na bobini kad sam pokušao da ga upalim - da li to možda ima veze?

Još jedno pitanje: čemu služi okretanje motora rukom?
Korisnikov avatar
ČikaMoma
 
Postovi: 306
Pridružio se: Pet Sep 11, 2009 5:21 am
Oldtajmer: 1973 Zastava 750 Milicijski

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod zac » Uto Avg 14, 2018 7:38 pm

Fica nema filter za ulje...on je ustvari ima centrifugalni "filter" i nalazi se u dekli radilice...sa prednje strane , iza remenice radilice.
Rukom kada okreces motor, koji nema svecice, mozes da ocenis da li se radilica i ceo sklop motora, okrece lagano ili negde zaribava.
Korisnikov avatar
zac
 
Postovi: 108
Pridružio se: Čet Jan 02, 2014 10:32 am
Oldtajmer: Jugo 1.1 IN i Dacija Logan 1.4 MPI

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod ČikaMoma » Pet Avg 17, 2018 6:32 am

Mislio sam na uložak dodatnog prečistača ulja (tj. ovo na slici)...gde se on nalazi? (ako to moj Fića uopšte i ima)

Slika
Korisnikov avatar
ČikaMoma
 
Postovi: 306
Pridružio se: Pet Sep 11, 2009 5:21 am
Oldtajmer: 1973 Zastava 750 Milicijski

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod zac » Pet Avg 17, 2018 2:28 pm

Onaj deo sa kablom, na bloku, je senzor pritiska ulja... Sto se tice tog filtera sa slike tvoj Fica ga nema. Takav filter su imali samo stari kontrasi... na njihovom bloku je je postojao taj filter....po meni je velika glupost sto su to kasnije ukinuli...zato se kod fice cesto desavalo da zaribaju klackalice podizaca u glavi.... motor se brzo prljao i necistoca od izgaranja ulja je cesto zacepljivala uljne kanale pa su klackalice na suvo zaribavale.
Moj ti je savet da u motoru menjas ulje na svakih 5000 km... tako je mislim i fabrika nekada propisivala za te stare motore.
Korisnikov avatar
zac
 
Postovi: 108
Pridružio se: Čet Jan 02, 2014 10:32 am
Oldtajmer: Jugo 1.1 IN i Dacija Logan 1.4 MPI

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod ČikaMoma » Pet Avg 24, 2018 6:50 am

Promenio sam ulje pre par dana. Gas pedala malo bolje reaguje i motor možda malo lakše radi. Ali problem sa paljenjem nije rešen...

Napravio sam snimak slabog verglanja. Tu verovatno može da se primeti neki zvuk koji odaje razlog zašto neće da pali (koji ja ne umem da prepoznam):



Kako god, sledeće pada zamena ulja u menjaču. Ne verujem da će da pomogne oko slabog verglanja, ali to ionako čeka.
Korisnikov avatar
ČikaMoma
 
Postovi: 306
Pridružio se: Pet Sep 11, 2009 5:21 am
Oldtajmer: 1973 Zastava 750 Milicijski

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod Rekord E1 » Pet Avg 24, 2018 7:42 pm

Problem je u alnaseru,treba ga servisirati,cetkice,caure.Pogledaj i masu motora sa karoserijom,to je zica koja ide sa karoserije na pumpu vode.srecno u radovima :thumbup:
Korisnikov avatar
Rekord E1
 
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 8:25 pm
Oldtajmer: Opel Rekord E1
Opel Commodore C

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod zac » Sub Avg 25, 2018 4:52 pm

Mora da se skine anlaser i da se vidi sta je problem..i motor okreni rukom bez svecica...treba da se okrece sa manjim otporom...
Korisnikov avatar
zac
 
Postovi: 108
Pridružio se: Čet Jan 02, 2014 10:32 am
Oldtajmer: Jugo 1.1 IN i Dacija Logan 1.4 MPI

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod ČikaMoma » Ned Sep 02, 2018 10:42 pm

(1) Okretao sam motor (nakon što sam izvadio anlaser). Okreće se dosta lagano, onda malo teže, još teže, pa opet lagano, i tako u krug. Šta bi to trebalo da znači?

(2) Rasklopio sam anlaser, očistio unutra, i vratio u Fiću. Jače vergla, ali opet neće auto da upali. I dalje ne primećujem razliku u verglanju sa i bez pritisnutom pedale kvačila.

Deluje da je neko nešto čačkao/fušerisao sa anlaserom (pogledajte lemljenje parčeta nekog lima što tu ne pripada), i zupčanik koji okreće motor mi izgleda dosta istrošen. Izvol'te slike pre i posle, možda posluže u daljoj dijagnozi...

SlikaSlika

SlikaSlika

SlikaSlika

Čudno parče metala:

Slika

Zupčanik:

Slika

(3) Masa motora čvrsto stoji. Primetio sam da su se pojedine žice 'rascvetale', da sama pletenica nije svuda baš mnogo čvrsta, i da ima neke prljavštine po jednom delu pletenice (vidi se na slikama). Valjda ništa od toga ne predstavlja problem?

SlikaSlikaSlika
Korisnikov avatar
ČikaMoma
 
Postovi: 306
Pridružio se: Pet Sep 11, 2009 5:21 am
Oldtajmer: 1973 Zastava 750 Milicijski

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod Xantian » Čet Sep 06, 2018 7:17 pm

Koliko vidim, mesingana caura odnosno biksna u kojoj se vrti rotor alnasera nema vise kruzni oblik tako da ti se rotor ukrivljuje i drlja namotajima o namotaje statora. Zato ti okrece onako lose. Ne bi trebalo da ga drzis da vergla kada vec usporava jer je tada struja ogromna i na taj nacin se dosta opterecuje akumulator a i glavni vod plusa i ona masa na motoru. Svakako i namotaji rotora u anlaseru.
Lim koji je lemljen je zastita da prasina ne ulazi na kolektor, tako je to kod tog tipa alnasera. Pukle su rupe za srafove pa je neko zalemio. Postoji drugi tip anlasera koji nema takav lim.
Zupcanik odnosno bendiks na anlaseru je odlican, nije potrosen :thumbup: .

Kod Fice je nepisano pravilo da malo teze pali kada se zagreje ali mora da vrti lepo i hladan i vruc. To sto se motor u jednoj tacki malo teze vrti bez svecica je normalno ako se u ostalom delu kruga vrti lepo.

Masa na motoru (ona pletenica) ako nije dobra, to ces primetiti ako se greje sajla kvacila i sajla gasa jer su one jedini metalni spoj izmedju motora i skoljke ukoliko ta masa ne valja. Svakako bih tu pletenicu zamenio licnastom zicom velikog preseka.
Korisnikov avatar
Xantian
 
Postovi: 10
Pridružio se: Sre Feb 01, 2017 11:28 am
Lokacija: Ruma/Novi Sad
Oldtajmer: Zastava 750 1976

Re: Čika Momin opasni snežni Fića

Postod zac » Sre Sep 12, 2018 8:36 pm

Anlaser je zreo za remont...koliko mi se cini sa slike ta zadnja biksna je polomljena..a prednja, sto kaze @Xsantian, je ovalna...zato ti ne vergla kako treba, prosto se ukosi rotor i glavi ...vrlo verovatno drlja i o stator.
Korisnikov avatar
zac
 
Postovi: 108
Pridružio se: Čet Jan 02, 2014 10:32 am
Oldtajmer: Jugo 1.1 IN i Dacija Logan 1.4 MPI

Prethodni

Povratak na Automobili članova

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju