Driving means expressing yourself, being excited, feeling free. We make cars that let you experience this!
I na samom početku mali video koji prikazuje kako je nastao pojam i funkcija samog motora:
Pošto sama pomisao kada se izgovori Mazda asocira na Wankel-ov motor, rešili sam da obradimo tu temu od samog početka, ne samo primene tog motora kod Mazde već i šire...
Za Wankel-ov motor može se reći da je bio Mazdin pokretač kroz godine i dokaz da se sve može, samo, ako se uloži dosta rada i istraje u nečemu!
Hronika Wankel-ovog motora (iako se on tek kasnije, kod nas, pojavljuje pod tim imenom):
1558 - Ramelli izmislio prvu vodenu pumpu koja je imala "rotary type" klip
1636 - Pappenheim izmislio "gear type" pumpu
1769 - James Watt izmislio prvu parnu mašinu koja je imala "rotary type" klipove
1799 - Murdock izmislio isto tako parnjaču kao i James Watt, ali i uspeo da proizvede energiju
1901 - Cooley isto tako izmislio parnjaču gde i spoljni i unutrašnji klipovi rotiraju
1908 - Umpleby usavršio Cooley-jevu mašinu i pretvorio je u motor sa unutrašnjim sagorevanjem
1923 - Wallinder, Skoog i Lundby(šta bi svet bez Šveđana) proglasili zajedničko istraživanje na polju motora sa unutrašnjim sagorevanjem čiji su rotori imali pet krakova
1938 - Sensaud de Lavou nastavio dalja istraživanja
1951 - Wankel sarađuje sa NSU da bi promovisao svoj motor i svoja istraživanja
1957 - Wankel/NSU proizvode prototip pod šifrom DKM
1958 - Wankel/NSU proizvode novi prototip pod šifrom KKM
1959, jul - Wankel kompletira prototip KKM 250
1960, januar - Wankel/NSU testiraju svoj motor otvoreno pred novinarima i ostalima
1961, jul - Mazda potpisuje tehnički ugovor sa NSU i Wankel-om o korišćenju patenta...
Novembar - Mazda konstruiše svoj prototip Wankel-ovog motora i odavde počinje njegova istorija kod jednog automobilskog brenda koji je ostao veran tom motoru kroz sve ove godine...

1963, april - Mazda osniva odeljenje za razvoj Wankel motora
1964, septembar - prototip sportskog automobila sa Wankel-ovim motorom je prikazan na Tokijskom auto sajmu
1967, maj - Mazda objavljuje da je usavršila Wankel-ov motor i izbacuje model Cosmo za domaće tržište (Japan)

1968, jul - Familia sportski kupe je predstavljen

1969, septembar - Mazda počinje izvoz automobila pogonjenih Wankel-ovim motorom u Australiju i Tajland
1969, oktobar - Luce sportski kupe (prednji pogon) je predstavljen. Mazdin Wankel-ov motor prolazi test izduvnih gasova (emission test), time je spreman za izvoz u USA.

1970, april - Mazda dobija nagradu od Japanskog udruženja za promociju mehaničkog inžinjerstva zbog komercijalizacije Wankel-ovog motora
1970, maj - Izvoz Mazdinih modela sa Wankel-ovim motorom kreće u Evropu (Švajcarska), model Capela Rotary je predstavljen
1970, jun - Otpočinje izvoz u Ameriku
1970, decembar - Kumulativna produkcija dostiže brojku od 100.000 primeraka
1971, septembar - Savannah Rotary predstavljen
1971, oktobar - Capela G, prvi model sa Wankel motorom i automatskim menjačem je predstavljen. Kumulativna produkcija dostiže brojku od 200.000 primeraka.
1972, januar - Capela Rotary završava rutu dugu 100.000km koja se protezala kroz 11 evropskih zemalja sa potpuno zapečaćenim motorom...
1972, novembar - Prvi serijski auto sa potpunom kontrolom emisíonih gasova - Luce Rotary je predstavljen
1973, februar - Mazdini Wankel motori prolaze Američki emisione testove
1973, maj - Luce AP je prvi model koji je dobio mogućnost smanjenja poreza zbog manjeg zagađivanja vazduha
1973, jun - Kumulativna proizvodnja Wankel motora je dostigla brojku od 500.000
1973, decembar - Luce AP Grand Turismo sa 13B motorom je predstavljen
1974, jul - Parkway Rotary (minibus sa Wankel motorom)
1975 - Road Pacer predstavljen
1975, oktobar - Cosmo AP predstavljen sa motorom koji izbacuje manje štetnih gasova i sa 40 % manjom potrošnjom
1977 - Predstavljena dva modela: Cosmo L Landau i Luce Legato
1978, mart - Savannah RX7 predstavljena
Počinje zlatna era Mazdinog modela pod oznakom RX7
1975, novembar - Kumulativna proizvodnja auta sa Wankel-ovim motorom dostiže cifru od 1.000.000 primeraka
1981 - Nov motor je predstavljen za modele Cosmo i Luce
1982, avgust - Prvi Wankel-ov motor sa turbinom je dodat u modele Luce i Cosmo (929 serija)
1985, oktobar - Izbačen je redizajnirani RX7 model
1986, april - Kumulativna proizvodnja modela sa Wankel motorom dostiže cifru od 1.500.000 primeraka
1986, septembar - Redizajn modela Luce
1990, april - Eunos Cosmo debituje sa svojim, u svetu prvim, Wankel motorom sa tri rotora
Tekst preuzet sa .