Peugeot 204

Peugeot 204
(1965-76)
Početkom 60-tih godina prošlog stoljeća već su se znale sve prednosti prednjeg pogona. Zbog bolje upravljivosti takav pogon se nametnuo kod svih klasa, a pogotovo koristan pokazao se kod laganih, odnosno manjih automobila. Nakon što je Citroen postavio nove standarde po pitanju pogona i udobnosti na red je došao i Peugeot koji će svojim prvim modelom s prednjim pogonom pokrenuti seriju jednih od najuspješnijih gradskih automobila u povijesti.
Predstavljen 1965 godine, Peugeot 204 pokazao se najmodernijim modelom francuske tvrtke. Osim spomenutog prednjeg pogona, 204-ka je bila prvi Peugeot s disk-kočnicama na prednjim kotačima, ovjes je bio neovisan na svim kotačima, a blok motora je bio od laganog aluminija. Dizajn kojeg je osmislio veliki Pininfarina bio je vrlo moderan i na kraju odlično pogođen, baš kao i sam koncept automobila. Iako se tada već moglo predvidjeti da će skora budućnost gradskih automobila biti u dvovolumenskoj formi, Peugeot se držao klasične, trovolumenske. Kako je novorazvijeni, 1.1-litreni agregat bio postavljen sprijeda, ali poprečno, prostora je bilo i više nego dovoljno za prosječnu obitelj i njihovu prtljagu (370 litara). Cijenom, Peugeot 204 je tražio malo više novaca od direktne konkurencije, ali osim modernog izgleda i spomenutih tehničkih «inovacija» bilo je tu i dodatnih detalja koji su tu cijenu opravdavali, poput kvalitetne plastike na armaturnoj ploči i skaja na sjedalima i oblogama vrata.
U ono je vrijeme snaga 53 konja za ovakav, malo manje od četiri metra dugačak automobil, bila manje-više uobičajena, a tako i sasvim dovoljna za udobnu «obiteljsku» vožnju. Ipak, Peugeot 204 se malom težinom i svojim odličnim ovjesom pokazao i kao vrlo agilan automobil, sposoban i za zapažene rezultate na zahtjevnim relijima.
Što se karoserijskih izvedbi tiče, za limuzinom je stigao karavan, a potom na nešto skraćenoj platformi stižu kupe i kabriolet. «Zavodljivi» dvojac dodatno je privukao pažnju kupaca, pa Peugeot 204 od 1969 do 1971 godine osvaja titulu najprodavanijeg automobila u Francuskoj. Sljedećih godina automobil dobiva i jači motor (1.4L/60 KS), prolazi kroz blage modifikacije i svojim dokazanim kvalitetama ostaje među najprodavanijim automobilima u klasi, kako u Francuskoj tako i u Europi.
Osim navedenih izvedbi Peugeot 204 se proizvodio i kao mali dostavnjak. U tom modelu se od 1968 godine našao i tada najmanji dizelski agregat na svijetu, 1.3-litraš snage 40 konja. Tek je naftna kriza natjerala Francuze da od 1975 godine taj motor «reda radi» počnu ugrađivati i u limuzinu. Kupe i kabriolet to nisu doživjeli jer su se prestali proizvoditi još 1970 godine.
Godinu ranije Peugeot je predstavio model 304, vizualno vrlo sličan modelu 204, ali za pola broja veći. U srpnju 1976 godine Peugeot 204 odlazi u zasluženu mirovinu (1.6 milijun od čega nešto preko milijun primjeraka otpada na limuzinu), dok veći 304 ostaje u pogonima do 1979 godine. Ove dvije vrlo slične serije kasnijim će se modelima značajnije odmaknuti jedna od druge (205, 206/309, 306, ...).
Povijest je pokazala da je tržišna uspješnost modela 204 bila jedna od važnijih čimbenika pri jačanju Peugeota (velika limuzina 404 je drugi razlog), a kako je u isto vrijeme Citroen prolazio kroz teže financijsko razdoblje, 1974 godine Peugeot preuzima 38.2% dionica Citroena, da bi već dvije godine poslije preuzeo i njegov većinski paket. Rezultat – grupacija PSA.
S.P. 9/07
(1965-76)
Početkom 60-tih godina prošlog stoljeća već su se znale sve prednosti prednjeg pogona. Zbog bolje upravljivosti takav pogon se nametnuo kod svih klasa, a pogotovo koristan pokazao se kod laganih, odnosno manjih automobila. Nakon što je Citroen postavio nove standarde po pitanju pogona i udobnosti na red je došao i Peugeot koji će svojim prvim modelom s prednjim pogonom pokrenuti seriju jednih od najuspješnijih gradskih automobila u povijesti.
Predstavljen 1965 godine, Peugeot 204 pokazao se najmodernijim modelom francuske tvrtke. Osim spomenutog prednjeg pogona, 204-ka je bila prvi Peugeot s disk-kočnicama na prednjim kotačima, ovjes je bio neovisan na svim kotačima, a blok motora je bio od laganog aluminija. Dizajn kojeg je osmislio veliki Pininfarina bio je vrlo moderan i na kraju odlično pogođen, baš kao i sam koncept automobila. Iako se tada već moglo predvidjeti da će skora budućnost gradskih automobila biti u dvovolumenskoj formi, Peugeot se držao klasične, trovolumenske. Kako je novorazvijeni, 1.1-litreni agregat bio postavljen sprijeda, ali poprečno, prostora je bilo i više nego dovoljno za prosječnu obitelj i njihovu prtljagu (370 litara). Cijenom, Peugeot 204 je tražio malo više novaca od direktne konkurencije, ali osim modernog izgleda i spomenutih tehničkih «inovacija» bilo je tu i dodatnih detalja koji su tu cijenu opravdavali, poput kvalitetne plastike na armaturnoj ploči i skaja na sjedalima i oblogama vrata.
U ono je vrijeme snaga 53 konja za ovakav, malo manje od četiri metra dugačak automobil, bila manje-više uobičajena, a tako i sasvim dovoljna za udobnu «obiteljsku» vožnju. Ipak, Peugeot 204 se malom težinom i svojim odličnim ovjesom pokazao i kao vrlo agilan automobil, sposoban i za zapažene rezultate na zahtjevnim relijima.
Što se karoserijskih izvedbi tiče, za limuzinom je stigao karavan, a potom na nešto skraćenoj platformi stižu kupe i kabriolet. «Zavodljivi» dvojac dodatno je privukao pažnju kupaca, pa Peugeot 204 od 1969 do 1971 godine osvaja titulu najprodavanijeg automobila u Francuskoj. Sljedećih godina automobil dobiva i jači motor (1.4L/60 KS), prolazi kroz blage modifikacije i svojim dokazanim kvalitetama ostaje među najprodavanijim automobilima u klasi, kako u Francuskoj tako i u Europi.
Osim navedenih izvedbi Peugeot 204 se proizvodio i kao mali dostavnjak. U tom modelu se od 1968 godine našao i tada najmanji dizelski agregat na svijetu, 1.3-litraš snage 40 konja. Tek je naftna kriza natjerala Francuze da od 1975 godine taj motor «reda radi» počnu ugrađivati i u limuzinu. Kupe i kabriolet to nisu doživjeli jer su se prestali proizvoditi još 1970 godine.
Godinu ranije Peugeot je predstavio model 304, vizualno vrlo sličan modelu 204, ali za pola broja veći. U srpnju 1976 godine Peugeot 204 odlazi u zasluženu mirovinu (1.6 milijun od čega nešto preko milijun primjeraka otpada na limuzinu), dok veći 304 ostaje u pogonima do 1979 godine. Ove dvije vrlo slične serije kasnijim će se modelima značajnije odmaknuti jedna od druge (205, 206/309, 306, ...).
Povijest je pokazala da je tržišna uspješnost modela 204 bila jedna od važnijih čimbenika pri jačanju Peugeota (velika limuzina 404 je drugi razlog), a kako je u isto vrijeme Citroen prolazio kroz teže financijsko razdoblje, 1974 godine Peugeot preuzima 38.2% dionica Citroena, da bi već dvije godine poslije preuzeo i njegov većinski paket. Rezultat – grupacija PSA.
S.P. 9/07