
Modelom Typ 35 Bugatti se proslavio. Bio je to najuspesniji Bugattijev automobil impresivnog izgleda i trkacih karakteristika kojima je poharao svetsku motosport scenu.
Istorija automobila je prepuna ekscentricnih osoba koje su obelezile svoje vreme, no vec su odavno pale u zaborav. Medju retke izuzetke spada Ettore Bugatti, covek koji je stvorio mnostvo posebnih automobila. Automobila koji se i danas smatraju tehnickim remek delima.
Italijan pod francuskom zastavom
Mnogi grese kada misle da je Bugatti italijanska fabrika. Istina, Ettore Bugatti dolazi iz Italije no njegova fabrika bila je smestena u Francuskoj, u pokrajini Alsace. Karijeru je zapoceo kao privatni proizvodjac automobila za mnoge, manje-vise ekscentricne barone i grofove, no vec 1909. u starosti od 28 godina osniva svoju vlastitu fabriku. Prve kreacije nisu imale previse zajednickoga s kasnijim superproizvodima. Zapravo i danas se sumnja da Bugatti zapravo nije zasluzan za nastanak svojih automobila, vec da su se pravi genijalci nalazili u senci dok je on zahvaljujuci svojem preduzetnistvu, trudu i sarmu vodio fabriku i sve uspehe pripisivao sebi. Prvi veliki sportski i poslovni uspesi stigli su nakon Prvog Svetskog rata. 1922. proizvodi se prvi redni osmocilindras koji fabriku Bugatti cini slavnom, a dve godine kasnije na trziste dolazi Typ 35. Radilo se o pravom remek delu koje je postavilo kamen temeljac za mit Bugatti.
Tehnicko remek delo
Godine 1924. na "Grand Prix de l'Automobile Club de France" u Lyonu Ettore je dovezao tajanstveni model oznake Typ 35. Osam cilindara, 24 ventila s bregastim osovinama u glavi, 2000 cm3 zapremine, prelepi osmokraki naplatci od lakog metala i jednostavna ali aerodinamicna te lagana karoserija lansirali su ovaj automobil medju legende. U stvari nikako ne smemo ostati samo na ovom, jednostavna kada govorimo o izgledu karoserije. Dizajn karoserije Typ-a 35 predstavljao je u ono vreme, vreme tenk automobila, nesto zaista genijalno. Nesto o cemu se dugo pricalo!
Uz to Typ 35 se pokazao kao izuzetno pouzdan i upravljiv automobil. Po tim kvalitetama ovaj je model znatno napredovao u odnosu na prethodnika, Typ 30, namenjenog trkama. Ispod lima krile su se jos vece novosti. Sasija je bila nova, a pravu poslasticu predstavljale su vrhunske kocnice. One su, naime, bile deo aluminijumskog naplatka pa su se tako kod svake promene naplatka (guma) na utrci menjale i kocnice. 1926. godine modeli Typ 35 uzimaju 12 najvaznijih Grand Prix pobeda. Nadalje, Typ 35 u rukama privatnih vlasnika ucestvuje na gotovo svim trkama tog vremena. Bilans: Bugatti je uzeo preko 2000 pobeda samo u 1927. godini. Fantasticno!
Neponovljivi uspesi
Automobil se nudio u razlicitim verzijama od kojih je najjaca razvijala cak 160 KS. Maksimalna brzina je tada bila vrlo relativan pojam, no neki su primerci razvijali i preko 200 km/h, sto je tada predstavljalo nezamisliv rezultat! Typ 35 bio je vrhunac Bugattijevog umeca izrade automobila. Nijedan Bugatti nakon njega nije, a verovatno i nece, postici takav uspeh na trkalistima. Ukupno je proizvedeno 340 primeraka od kojih je do danas prezivelo njih stotinjak. Njihovu cijenu i vrednost nije potrebno spominjati.



Proizvodnja: 1924.-1930.
Motor: R8, 24v
Zapremina cm3: 1991
Snaga (kW/KS): 66/90
Maksimalna brzina (km/h): 177